BRATISLAVA - Nedostatky súvisiace s faktúrami za mýto sa týkajú približne 2400 z celkového počtu 120.000 registrovaných vozidiel.
"Zo 120.000 zaregistrovaných vozidiel, 98 percent vyfakturovaných vozidiel je v absolútnom poriadku," povedal Mikulčík. Vo zvyšných dvoch percentách prípadov sa podľa neho odlišovala suma na faktúre od sumy, ktorú zasielali klientom vydavatelia palivových kariet, ktorými sa dá platiť aj za mýto. Dodal, že problém súvisí s časovým nesúladom odoslania informácií zo systému a neskorším pohybom kamióna po spoplatnených úsekoch.
Dostatočná prehľadnosť faktúr a funkčnosť systému je podmienkou predsedu vlády Roberta Fica (Smer-SD), aby sa opätovne začalo mýto platiť na cestách prvej triedy. Vláda túto povinnosť prerušila v polovici januára po protestoch autodopravcov; naďalej sa však platí za použitie diaľnic a rýchlostných ciest.
SkyToll pôvodne vydával faktúry, na ktorých boli prejazdené úseky spoplatnených ciest označené číselným kódom. Po novom si dopravca môže na internetovej stránke www.emyto.sk skontrolovať úseky okrem križovatiek pre jednotlivé vozidlá aj podľa geografických názvov.
Portál však podľa dopravcov nefunguje tak ako by mal, často sa vraj na stránku nedá prihlásiť do samoobslužnej zóny. "My budeme spokojní, až keď mýto aj stránka bude fungovať tak, ako má," reagoval na zmeny Rudolf Páleš z Únie autodopravcov Slovenska, ktorá protesty proti mýtu organizovala. Mikulčík označil výpadky za krátkodobé a štandardné, vraj k nim dochádza len pri bežnej údržbe internetovej stránky.