BRATISLAVA - Situácia na Rožňavskej ulici v Bratislave, kde sú odstavené kamióny autodopravcov nespokojných s elektronickým mýtom, sa vyostruje po tom, ako sa odťahová služba pokúsila odtiahnuť jeden z kamiónov z kolóny. Proti tomuto kroku sa postavili vodiči odstavených áut, ktorí sa teraz snažia vyjednávať s políciou.
Na mieste posilnila svoju prítomnosť aj polícia, prišlo sem viacero hliadok, ktoré pôvodne dohliadali na dopravu na križovatke Rožňavská - Tomášikova. Na tomto mieste sú teraz aj policajní psovodi. Zatiaľ nie je jasné, či kamióny z kolóny začnú odťahovať, ale ťažká technika je tu už pripravená.
Rožňavskú ulicu, ktorú od štvrtka blokujú desiatky kamiónov po tom, ako ich tam odstavili policajti, polícia úplne uzavrela. Autodopravcovia, nespokojní s novým mýtnym systémom, odstavujú vozidlá na križovatke Rožňavskej s Tomášikovou. Kamióny, ktoré pribudli, odstavili v jednom jazdnom pruhu na Tomášikovej ulici. Vodiči kamiónov sa sústredili na križovatke s transparentmi Únie dopravcov Slovenska, niekedy prechádzajúce kamióny nabádajú, aby spomalili alebo zastavili. Polícia riadi dopravu aj na neďalekej Vajnorskej ulici.
Kolóna viacerých kamiónov a nákladných áut autodopravcov, ktorí protestujú proti novému systému elektronického mýta, blokuje aj jeden jazdný pruh na ceste v podjazde pod križovatkou Bajkalská - Prievozská v Bratislave. V kolóne sú kamióny z viacerých miest Slovenska. Na začiatku aj na konci kolóny sú policajti.
Podľa aktuálnych vyjadrení vodiči kamiónov sú na tomto mieste rozhodnutí ostať dovtedy, kým sa ich zástupcom nepodarí stretnúť s premiérom Robertom Ficom.
Tri kamióny sa pokúsili spomaliť dopravu aj na diaľničnom obchvate hlavného mesta. Podľa hovorcu bratislavskej polície Františka Peczára tri kamióny pohybovali vedľa seba približne desaťkilometrovou rýchlosťou. Polícia ich odstavila. "Teraz ich momentálne máme v odstavnom pruhu a riešime ich," poznamenal Peczár okolo 8:00.
Dopravcovia tvrdia, že elektronické mýto, ktoré Slovensko zaviedlo od 1. januára pre vozidlá nad 3,5 tony, je nepripravené a zvyšuje im náklady. Sťažujú sa, že platia za niektoré úseky aj dvakrát. Žiadajú pozastavenie prevádzky mýta, prehodnotenie spoplatnených úsekov, zníženie spotrebnej dane z pohonných hmôt a dane z motorových vozidiel, ako aj označenie úsekov podliehajúcich mýtu dopravnými značkami.
Nové mýto vyvolalo aj zápchy na hraniciach, kde najmä zahraniční vodiči niekoľko hodín čakali na palubné jednotky. Najviac postihnutý bol kysucký hraničný priechod s Českom Svrčinovec-Mosty u Jablunkova, kde podľa českej polície aj dnes čaká asi stovka