Ilustračné Foto
BRATISLAVA - Víťaz druhého medzinárodného tendra na nákup 100 veľkokapacitných autobusov na naftový pohon pre Bratislavu je už vybraný, verejnosť sa však zatiaľ jeho meno nejaký čas ešte nedozvie.
Uviedol to predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Branislav Zahradník. "Bežia procesné lehoty, aby bolo možné právoplatne ukončiť súťaž v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Až potom môžeme zverejniť víťaza," povedal Zahradník. Do súťaže sa prihlásili štyria výrobcovia autobusov. Ide o značky Solaris, SOR, Volvo a IVECO/Irisbus. Víťaza z nich vyberala 17-členná komisia, ktorej predsedal prvý námestník primátora Milan Cílek. Zmluva s dodávateľom by sa podľa Zahradníka mohla podpísať do konca roka. Prvé vozidlá, teda okolo 20 nových autobusov, z tohto tendra by sa mali objaviť v Bratislave do troch mesiacov od podpísania zmluvy.
Skôr by sa však mali dostať do premávky nové autobusy z prvého tendra. Ten na dodávku 40 nízkopodlažných klimatizovaných autobusov vyhrala spoločnosť Mercedes - Benz Slovakia, s.r.o., dopravný podnik by mal za ne zaplatiť 23,4 mil. eur bez DPH. Rámcová zmluva bola podľa Zahradníka podpísaná koncom októbra. Počet vozidiel, ktoré by mal dopravný podnik dostať v prvej etape, nebol zatiaľ špecifikovaný. Momentálne sa čaká na schválenie rozpočtu na rok 2010 mestským zastupiteľstvom. Známe je zatiaľ to, že nové vozidlá by mali nahradiť vekovo najstaršie kĺbové autobusy, ktoré sú po technickej životnosti. Podľa Zahradníka by malo ísť najmä o najstaršie vozidlá zo značiek TAMBUS, Karosa a Ikarus.
Dopravný podnik čaká ešte tretí tender. Ten je rámcovo plánovaný na dodávku 60 veľkokapacitných kĺbových autobusov na pohon CNG, teda plyn. Súťažné podklady sa podľa Zahradníka pripravujú, rokovať by sa o nich malo na januárovom zasadnutí Predstavenstva Dopravného podniku Bratislava, a.s.
Tendre by mali nahradiť medzinárodný tender na 240 autobusov, ktorý musel Dopravný podnik na základe februárového rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v Bratislave zrušiť. Dôvodom nariadenia úradu bolo niekoľko porušení zákona o verejnom obstarávaní. Úrad prešetroval námietku spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, s.r.o. voči vylúčeniu z verejnej súťaže. Jednou z "kľúčových" pripomienok zo strany ÚVO bolo, že v súťažných podmienkach nebol presne špecifikovaný počet autobusov na plynový a naftový pohon. Pre kontroverzný tender odstúpil aj vtedajší generálny riaditeľ Róbert Kadnár.
Skôr by sa však mali dostať do premávky nové autobusy z prvého tendra. Ten na dodávku 40 nízkopodlažných klimatizovaných autobusov vyhrala spoločnosť Mercedes - Benz Slovakia, s.r.o., dopravný podnik by mal za ne zaplatiť 23,4 mil. eur bez DPH. Rámcová zmluva bola podľa Zahradníka podpísaná koncom októbra. Počet vozidiel, ktoré by mal dopravný podnik dostať v prvej etape, nebol zatiaľ špecifikovaný. Momentálne sa čaká na schválenie rozpočtu na rok 2010 mestským zastupiteľstvom. Známe je zatiaľ to, že nové vozidlá by mali nahradiť vekovo najstaršie kĺbové autobusy, ktoré sú po technickej životnosti. Podľa Zahradníka by malo ísť najmä o najstaršie vozidlá zo značiek TAMBUS, Karosa a Ikarus.
Dopravný podnik čaká ešte tretí tender. Ten je rámcovo plánovaný na dodávku 60 veľkokapacitných kĺbových autobusov na pohon CNG, teda plyn. Súťažné podklady sa podľa Zahradníka pripravujú, rokovať by sa o nich malo na januárovom zasadnutí Predstavenstva Dopravného podniku Bratislava, a.s.
Tendre by mali nahradiť medzinárodný tender na 240 autobusov, ktorý musel Dopravný podnik na základe februárového rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v Bratislave zrušiť. Dôvodom nariadenia úradu bolo niekoľko porušení zákona o verejnom obstarávaní. Úrad prešetroval námietku spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, s.r.o. voči vylúčeniu z verejnej súťaže. Jednou z "kľúčových" pripomienok zo strany ÚVO bolo, že v súťažných podmienkach nebol presne špecifikovaný počet autobusov na plynový a naftový pohon. Pre kontroverzný tender odstúpil aj vtedajší generálny riaditeľ Róbert Kadnár.