Autobus po zrážke. (Zdroj: SITA)
KOŠICE - Dvaja muži (39 a 40 rokov), ktorí zahynuli pri čelnej zrážke autobusu s dodávkou v tuneli Branisko, boli českí občania, informoval o tom dnes policajný hovorca Daniel Džobanik. Nehoda sa stala v nedeľu podvečer, obaja muži boli na mieste mŕtvi. Vodiča autobusu s ťažkými zraneniami previezli do nemocnice v Poprade. Podobná tragická nehoda sa v tuneli ešte nestala.
"Osobné auto z nezistených príčin prešlo v tuneli do protismeru, kde sa čelne zrazilo s protiidúcim autobusom," uviedol Džobanik. Spolujazdec (39) v českom aute pochádzal z Jablonca nad Nisou, vodič (40) z mesta Náměšť nad Oslavou v okrese Třebíč. Obaja sa však narodili na Slovensku. Polícia už v prípade začala stíhanie pre usmrtenie a ublíženie na zdraví, poznamenal Džobanik.
Zdravotný stav vodiča autobusu je stabilizovaný, aj keď veľmi ťažký. "Má za sebou urgentné operácie, ďalšie ho čakajú, má polytraumatické zranenia," uviedol primár ARO popradskej nemocnice Anton Laincz. Vodič napríklad utrpel viacero otvorených zlomenín a tržné rany. Dĺžku jeho liečenia Laincz zatiaľ neodhadol.
Nehoda sa stala podvečer po 18. hodine. Linkový autobus SAD Prešov smeroval do Prešova, krátko po vjazde do tunela mu však do cesty vošlo osobné auto. V autobuse sa v čase havárie viezlo 19 cestujúcich, ktorí vyviazli bez vážnejších zranení.
Z dodávky bola po zrážke len kopa šrotu, autobus má vážne poškodenú prednú časť. „Bol to mimoriadne ťažký zásah,“ potvrdil hovorca krajského riaditeľstva hasičov Peter Kovalík. „Hasiči pomáhali pri resuscitácii pasažierov z dodávky a zároveň vystrihávali z pokrivených plechov vodiča autobusu.“
Tunel na niekoľko hodín zatvorili. Jeho prevádzkovatelia museli z cesty po odchode záchranárov a polície odpratať vraky. Vyšetrovateľom pomôže pri objasňovaní tragédie záznam z priemyselných kamier tunela.
Nehoda je zatiaľ najvážnejšou haváriou vo frekventovanom tuneli, ktorý leží na úseku cesty medzi Levočou a Prešovom. V tuneli je povolená maximálna rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Najdlhší tunel v krajine dokončili len v polovičnom profile, v jedinej dvojpruhovej časti jazdia autá v oboch smeroch.
Zdravotný stav vodiča autobusu je stabilizovaný, aj keď veľmi ťažký. "Má za sebou urgentné operácie, ďalšie ho čakajú, má polytraumatické zranenia," uviedol primár ARO popradskej nemocnice Anton Laincz. Vodič napríklad utrpel viacero otvorených zlomenín a tržné rany. Dĺžku jeho liečenia Laincz zatiaľ neodhadol.
Nehoda sa stala podvečer po 18. hodine. Linkový autobus SAD Prešov smeroval do Prešova, krátko po vjazde do tunela mu však do cesty vošlo osobné auto. V autobuse sa v čase havárie viezlo 19 cestujúcich, ktorí vyviazli bez vážnejších zranení.
Z dodávky bola po zrážke len kopa šrotu, autobus má vážne poškodenú prednú časť. „Bol to mimoriadne ťažký zásah,“ potvrdil hovorca krajského riaditeľstva hasičov Peter Kovalík. „Hasiči pomáhali pri resuscitácii pasažierov z dodávky a zároveň vystrihávali z pokrivených plechov vodiča autobusu.“
Tunel na niekoľko hodín zatvorili. Jeho prevádzkovatelia museli z cesty po odchode záchranárov a polície odpratať vraky. Vyšetrovateľom pomôže pri objasňovaní tragédie záznam z priemyselných kamier tunela.
Nehoda je zatiaľ najvážnejšou haváriou vo frekventovanom tuneli, ktorý leží na úseku cesty medzi Levočou a Prešovom. V tuneli je povolená maximálna rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Najdlhší tunel v krajine dokončili len v polovičnom profile, v jedinej dvojpruhovej časti jazdia autá v oboch smeroch.