BRATISLAVA - Tatra banka dnes začala vyplácať peniaze klientom skrachovanej leteckej spoločnosti SkyEurope za nevyužité letenky spoločnosti, ktoré uhradili platobnou alebo debetnou kartou. Informoval o tom hovorca banky Boris Gandel.
Ďalšie peňažné ústavy by sa mali k vyplácaniu pridať v najbližších dňoch, najneskôr však do konca októbra. Uplynie totiž minimálna lehota na reklamácie u zahraničnej banky, v ktorej mala SkyEurope účet. "Ide o prvých 20 klientov, u ktorých bolo ukončené reklamačné konanie a postupne budeme vyplácať aj ďalších, u ktorých tiež dôjde k ukončeniu reklamačného konania," uviedol Gandel. Dodal, že ak klienti doložili všetky relevantné doklady a ich požiadavka je oprávnená, je veľká pravdepodobnosť, že budú odškodnení všetci. Peňažné ústavy evidujú tisícky žiadostí o vrátenie peňazí, aerolínie totiž v posledných týždňoch pred zastavením prevádzky predali asi 280.000 leteniek na lety, ktoré sa už neuskutočnili.
Tri najväčšie slovenské banky, Slovenská sporiteľňa, VÚB banka a Tatra banka, dostali žiadosti od celkovo približne 3500 ľudí. Niekoľko ďalších stoviek reklamácií potvrdila aj UniCredit Bank v celkovej sume 45.000 eur (1,36 milióna Sk). "Termín riešenia pri zahraničnej reklamácii je v rozmedzí od 45 do 180 dní od podania," uviedol hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer. V prípade uznania reklamácie by tak prvé čiastky mohli prísť na účty majiteľov nevyužitej letenky už zanedlho. "Klientom vrátime celú čiastku, ktorú sa nám podarí vyreklamovať u banky prijímateľa a neúčtujeme si za to žiadne poplatky," doplnil Gandel.
Bratislavský okresný súd vyhlásil konkurz na nízkonákladovú leteckú spoločnosť začiatkom septembra po neúspešnom pokuse o jej reštrukturalizáciu. SkyEurope bola od svojho vzniku v roku 2001 v strate, jej problémy sa tento rok ešte prehĺbili. Podať reklamáciu za nevyužitú letenku môžu cestujúci aj naďalej, a to až do uplynutia 120 dní od dňa plánovaného odletu. K nej musia priložiť aj letenku, prípadne potvrdenie rezervácie, z ktorého je zrejmý dátum odletu a zaplatená suma. Klienti VÚB banky môžu podať reklamáciu aj telefonicky, u ďalších oslovených bánk je potrebné prísť osobne na pobočku.
"Spravíme maximum pre získanie finančných prostriedkov pre našich klientov, avšak odporúčame uplatniť si svoju pohľadávku aj v rámci konkurzného konania," povedal Gandel. Rovnako by mali riešiť žiadosti o vrátenie peňazí aj tí, ktorí svoju letenku kúpili v hotovosti. Uplatniť si pohľadávku v rámci konkurzu je možné do soboty 24. októbra. "V prípade že tak klienti urobia a nakoniec budú odškodnení prostredníctvom banky, mali by svoju požiadavku z konkurzného konania stiahnuť," upozornil Gandel.