BRATISLAVA - Nervozita, nadávky, pena na ústach - také sú reakcie verejnosti na modernizáciu železničnej trate medzi Bratislavou a Trnavou. Cesta rýchlikom do Trnavy už netrvá pôvodných 35 minút, ale takmer dvojnásobok. Práce na trati potrvajú do konca roka!
"Modernizácia je nevyhnutná. Trate sú zastarané a nespĺňajú kritériá Európskej únie pre vlakovú dopravu," povedala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Rekonštrukcia čaká na celý 5. železničný eurokoridor medzi Bratislavou a Čiernou nad Tisou. Náklady sa odhadujú na 80 miliárd korún (2 mld. eur). Reakcie cestujúcich na stavebné práce sú značne podráždené.
Cestovanie prináša obmedzenia, je nepohodlné a zdĺhavé. Istou náplasťou by mala byť náhrada za stratu času. "Ľudia môžu cestovať rýchlikmi na trati medzi Bratislavou a Piešťanmi bez príplatku," povedal hovorca Železničnej spoločností Miloš Čikovský a dodal, že ak by sme nemodernizovali trate, tak slovenské železnice by sa stali bezvýznamným fliačikom na mape Európy.
Cestovanie prináša obmedzenia, je nepohodlné a zdĺhavé. Istou náplasťou by mala byť náhrada za stratu času. "Ľudia môžu cestovať rýchlikmi na trati medzi Bratislavou a Piešťanmi bez príplatku," povedal hovorca Železničnej spoločností Miloš Čikovský a dodal, že ak by sme nemodernizovali trate, tak slovenské železnice by sa stali bezvýznamným fliačikom na mape Európy.