Robert Fico
TRENČÍN – Autorom petície za urýchlenie výstavby nového cestného mosta sa už podarilo vyzbierať 25 000 podpisov. Po získaní tohto počtu avizovali, že ju odovzdajú premiérovi Robertovi Ficovi.
Organizátor petície a nezávislý mestský poslanec Martin Barčák nechcel povedať, kedy sa tak stane. "Môžem povedať, že čoskoro chystáme dôstojné odovzdanie petície,“ uviedol. Petícia sa stala najúspešnejšou v histórii mesta.
V Trenčíne vedie cez Váh jediný cestný most, čo výrazne komplikuje dopravu. Zápchy sú v krajskom meste na dennom poriadku. Navyše súčasný most má viac ako 50 rokov a potrebuje opravu, podľa niektorých odborníkov ho vraj treba rovno zbúrať a postaviť nový.
Projekt výstavby nového mosta je pripravený, stavebné povolenie vydané, čaká sa však na eurofondy. Podľa informácii zo Slovenskej správy ciest (SSC) schváleniu peňazí z Bruselu už nič nebráni. Most má stáť asi 71 miliónov €, takú veľkú investíciu musela pred konečným schvaľovaním Európskou komisiou preskúmať poradenská konzultačná skupina.
Šéf SSC v Žiline Ivan Hlavoň hovorí, že splnili všetky kritéria a už nič nebráni tomu, aby skupina odovzdala podklady Európskej komisii. Ihneď na to, ako komisia peniaze na most schváli, vyhlásia verejnú súťaž. Stavať by sa tak mohlo začať ešte tento rok. Európska únia má zaplatiť 75 percent ceny mosta, čo je vyše 53 miliónov €. Zvyšok uhradí investor, teda štát. Projektovú dokumentáciu za viac ako poldruha milióna eur uhradilo mesto, stavebné povolenie vydalo ešte pred rokom.
Most má stáť asi dva kilometre južne od súčasného, viesť má od diaľnice cez Váh smerom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh. Povedie aj okolo priemyselného parku, kde by mal vyrásť závod na výrobu LCD displejov, vo fabrike má pracovať tritisíc ľudí. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Ten má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.
V Trenčíne vedie cez Váh jediný cestný most, čo výrazne komplikuje dopravu. Zápchy sú v krajskom meste na dennom poriadku. Navyše súčasný most má viac ako 50 rokov a potrebuje opravu, podľa niektorých odborníkov ho vraj treba rovno zbúrať a postaviť nový.
Projekt výstavby nového mosta je pripravený, stavebné povolenie vydané, čaká sa však na eurofondy. Podľa informácii zo Slovenskej správy ciest (SSC) schváleniu peňazí z Bruselu už nič nebráni. Most má stáť asi 71 miliónov €, takú veľkú investíciu musela pred konečným schvaľovaním Európskou komisiou preskúmať poradenská konzultačná skupina.
Šéf SSC v Žiline Ivan Hlavoň hovorí, že splnili všetky kritéria a už nič nebráni tomu, aby skupina odovzdala podklady Európskej komisii. Ihneď na to, ako komisia peniaze na most schváli, vyhlásia verejnú súťaž. Stavať by sa tak mohlo začať ešte tento rok. Európska únia má zaplatiť 75 percent ceny mosta, čo je vyše 53 miliónov €. Zvyšok uhradí investor, teda štát. Projektovú dokumentáciu za viac ako poldruha milióna eur uhradilo mesto, stavebné povolenie vydalo ešte pred rokom.
Most má stáť asi dva kilometre južne od súčasného, viesť má od diaľnice cez Váh smerom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh. Povedie aj okolo priemyselného parku, kde by mal vyrásť závod na výrobu LCD displejov, vo fabrike má pracovať tritisíc ľudí. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Ten má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.