Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Strany o peniazoch na kampaň mlčia

BRATISLAVA – Vládne, ale aj ďalšie politické strany nechcú alebo nevedia povedať, koľko peňazí a na čo dali v rámci volebnej kampane do Európskeho parlamentu. Ďalšie strany, ktorých kandidáti by chceli lukratívny job europoslanca, zatiaľ mlčia.

SNS sa odmietla vyjadriť k akýmkoľvek podrobnostiam o kampani vrátane toho, či má billboardy a spoty. Tlačová tajomníčka strany Jana Benková odkázala len to, že všetko zverejnia až po voľbách.

Takisto mlčí ĽS-HZDS. Hovorkyňa strany Monika Zakariásová reagovala jednou vetou: „Údaje, týkajúce sa výdavkov vynaložených na kampaň, zosumarizujeme po jej skončení.“

Smer tiež nechcel hovoriť o financovaní kampane, všetko sa verejnosť dozvie až po voľbách, povedala hovorkyňa Katarína Kližanová Rýsová. Na otázku, koľko billboardov a TV spotov majú, nás odkázala na stranícku webovú stránku.

SMK nebola na slovo skúpa. Na kampaň dala okolo 199 tisíc eur (šesť miliónov korún). Hovorkyňa strany Eva Dunajská uviedla, že majú po Slovensku asi 90 billboardov, z toho zhruba 40 si financovali niektorí samotní kandidáti. Okrem toho pripravili jeden dlhý a jeden krátky televízny spot v maďarskom jazyku so slovenskými titulkami.

KDH dá na kampaň „10 až 12 miliónov korún“ (vyše 330 tisíc eur) zo straníckej kasy, povedal hovorca Martin Krajčovič. Podrobnosti však budú známe až po voľbách. KDH má po Slovensku 116 billboardov a 14 megaboardov. Niektorí kandidáti si podľa Krajčoviča financujú aj vlastné billboardy. TV spoty strana nemá v pláne.

KDS vložila do kampane približne 50 tisíc eur (1,5 milióna korún), ktoré pochádzajú z darov a straníckych peňazí. Hovorkyňa strany Mária Majdová potvrdila, že majú asi 300 billboardov. Do TV spotov neinvestovali.

KSS nemá ani billboardy, ani spoty. Preferuje plagáty, letáky a osobné stretnutia. Líder komunistov Jozef Hrdlička povedal, že na kampaň dali viac ako "pol milióna korún" (okolo 16.500 eur). Tie pochádzajú zo straníckej peňaženky.

MISIA 21 - Hnutie kresťanskej solidarity všetky podrobnosti o financovaní kampane zverejní až po voľbách, povedal sólo kandidát strany Richard Schneider. Prezradil však, že investovali do 130 billboardov, ktoré sú po celom Slovensku. TV spot strana v pláne nemá.

Bez spotu vedie kampaň aj Slobodné fórum. Podľa Petry Kaprálikovej investovali do 270 billboardov. Náklady na kampaň nemajú ešte podľa nej spočítané.

Sólo kandidát Rómskej iniciatívy Slovenska, gadžo Ján Blaščák bude asi na 30 billboardoch, ktoré sa ešte len pripravujú. Kampaň si financuje z vlastného vrecka a darov. Povedal, že ho vyjde na niekoľko tisíc eur, presne nevedel. V TV spote ho verejnosť neuvidí. Podľa lídra strany Alexandra Patkolóa finančne Blaščáka nepodporia, dali mu len možnosť kandidovať.

Sloboda a Solidarita do kampane vloží zhruba 100 tisíc eur (vyše tri milióny korún) z vlastných zdrojov. Kampaň strana vedie s 549 billboardami bez TV spotov. Podľa lídra strany Richarda Sulíka však pripravujú 30 rozhlasových spotov.

LIGA, občiansko-liberálna strana na billboardy a TV spoty nevsadila. Väčšina financií pôjde na stretnutia s ľuďmi a sprievodné akcie. Koľko do toho vložia, ešte sami nevedia. Bude to známe až po voľbách, povedal podpredseda strany Martin Urmanič.

Celkové výdavky na kampaň Strany zelených sú 66 tisíc eur (1,9 milióna korún). Časť aktivít je hradená zo straníckej pokladne, časť si hradia samotní kandidáti. Najviac prostriedkov bolo investovaných do outdoorovej kampane, uviedla hovorkyňa strany Veronika Ševčíková. Zelení majú 316 billboardov – z toho 180 na jeden mesiac a 136 na dva týždne. Majú aj 12 bigboardov na dva týždne. TV spoty sú len na internete a v niekoľkých regionálnych televíziách, dodala.

SDKÚ-DS, Agrárna strana vidieka, Demokratická strana a SDĽ na naše otázky doteraz nereagovali.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu