BRATISLAVA – Iveta Radičová a Ivan Gašparovič odovzdali vyúčtovanie svojich kampaní spred II. kola prezidentských volieb. Limit 132.775 eur (štyri milión korún) neprekročili. Radičová vložila do kampane viac ako Gašparovič.
Prezident minul na kampaň 120.053 eur (vyše 3,6 milióna korún). Najviac peňazí išlo na televíznu reklamu. Najväčšou čiastkou, 70 tisíc eur (vyše 2,1 milióna korún), prispelo Gašparovičovi Hnutie za demokraciu, ktoré založil. Zobralo si k tomu pôžičku a urobilo aj zbierku, potvrdil predseda HZD Jozef Grapa.
Radičová minula 132.064,48 eur (vyše 3,9 milióna korún). Z toho najviac išlo na kampaň v televízii a rozhlase – 94.747,15 eur (vyše 2,8 milióna korún) Na periodickú tlač minula kandidátka viac ako 25 tisíc eur (okolo 757 tisíc korún). SDKÚ-DS sa zaviazala za Radičovú uhradiť viac ako 35 tisíc eur (vyše milión korún).
Radičová použila z vlastných zdrojov 1387,33 eur (takmer 42 tisíc korún). Vyše 95 tisíc eur (2,8 milióna korún) jej na kampaň prispel spolumajiteľ Forzy Ján Kováčik.
Radičová minula peniaze aj na aktivity, ktoré nespadajú pod zákon o prezidentských voľbách. Na internetovú kampaň dala vyše 36 tisíc eur (vyše milión korún) a na volebný večer vyše 4500 eur (okolo 136 tisíc korún).