(Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Prváčikovia na základných školách budú naďalej dostávať vysvedčenia so známkami. Učitelia sa nemôžu vrátiť k slovným hodnoteniam, ktoré im mohli rozdávať pred spustením školskej reformy. Parlament odmietol novelu školského zákona od KDH. Kresťanskí demokrati chceli, aby slovne boli hodnotení aj žiaci nultého a prípravného ročníka.
Prospech druhákov až štvrtákov základnej školy chceli slovne hodnotiť štyrmi stupňami - dosiahol veľmi dobré výsledky, dosiahol dobré výsledky, dosiahol uspokojivé výsledky a dosiahol neuspokojivé výsledky. KDH novelou reagovalo na kauzu okolo vysvedčení. V januári, na konci prvého polroka, učitelia rozdávali vysvedčenia aj prvákom. Dovtedy nedostávali žiadne vysvedčenia. Ak učitelia chceli, mohli im dať slovné hodnotenie, v ktorom ich mohli povzbudiť do ďalšieho učenia a upozorniť, v čom by sa mali zlepšiť. Podľa ministra školstva Jána Mikolaja takéto hodnotenie sa neosvedčilo a nevyhovovalo ani požiadavkám OECD, aby bolo jednoznačné a porovnateľné. Do nového školského zákona preto presadil prvácke vysvedčenia. Triednym učiteľom prváčikov dal na výber, či im na vysvedčenia dajú známky od 1 po 5 z jednotlivých predmetov, alebo si vyberú slovné hodnotenie. Mikolaj však nové slovné hodnotenie oklieštil na maximálne dve slová. Žiak môže byť slovne ohodnotený ako "veľmi dobrý", "dobrý", "uspokojivý" alebo "neuspokojivý".
SDKÚ-DS dnes neuspela ani so svojou novelou školského zákona. Návrh zavádzal povinnú angličtinu na základných a stredných školách. Učiteľom chcela umožniť používanie rôznych učebných textov a materiálov, čo v súčasnosti nie je možné. SDKÚ-DS ďalej požadovala, aby sa na osemročné gymnáziá neprijímalo len 5 percent žiakov z populačného ročníka. Kritériom pri výbere žiakov na stredné školy mali byť iba výsledky, ktoré dosiahli v celoslovenskom testovaní
SDKÚ-DS dnes neuspela ani so svojou novelou školského zákona. Návrh zavádzal povinnú angličtinu na základných a stredných školách. Učiteľom chcela umožniť používanie rôznych učebných textov a materiálov, čo v súčasnosti nie je možné. SDKÚ-DS ďalej požadovala, aby sa na osemročné gymnáziá neprijímalo len 5 percent žiakov z populačného ročníka. Kritériom pri výbere žiakov na stredné školy mali byť iba výsledky, ktoré dosiahli v celoslovenskom testovaní