(Zdroj: TASR)
BANSKÁ BYSTRICA - Dopravný podnik mesta Banská Bystrica začal skúšať nový bezpečnostný systém pre cestujúcich banskobystrickej mestskej verejnej osobnej dopravy (MVOD). V jedom zo svojich trolejbusov nainštaloval vo februári kamery, ktoré cestujúcich nepretržite monitorujú.
Ako uviedol hovorca DPMBB Juraj Jendrišák, od nového bezpečnostného systému očakávajú nielen zvýšenie bezpečnosti cestujúcich i vodičov trolejbusov, ale aj predchádzanie mnohým nedorozumeniam pri manipulácii s hotovosťou, lepšie riešenie rôznych konfliktných situácií či ochranu zdravia cestujúcich.
"Na základe doterajších skúseností sme dospeli k názoru, že takéto zariadenie je prospešné nielen z hľadiska cestujúcich, ale aj vodiča. V minulosti sa neraz stalo, že práve vodiča trolejbusu napadol neznámy útočník, prípadne počas jazdy niekto poškodil alebo znečistil interiér vozidla,“ uviedol Jendrišák.
Ako ďalej informoval, kamery v trolejbuse monitorujú priestor určený pre cestujúcu verejnosť a plne pokrývajú všetky jeho časti. Výstup signálu je v obrazovej podobe prenášaný na dopravný dispečing. Navyše, vodič trolejbusu je spojený s dispečerom aj pomocou takzvaného "panic“ tlačidla.
Dispečer potom na základe dodatočných informácií rozhoduje o privolaní pomoci – zdravotníckych záchranárov alebo policajnej hliadky. Monitorovaním kamerami sa podľa Jendrišáka práva cestujúcich neporušujú, pretože oblasť sledovaná kamerami je na viacerých miestach riadne označená príslušným piktogramom s doplnkovým textom, ktorý o tom cestujúcich informuje.
"Na základe doterajších skúseností sme dospeli k názoru, že takéto zariadenie je prospešné nielen z hľadiska cestujúcich, ale aj vodiča. V minulosti sa neraz stalo, že práve vodiča trolejbusu napadol neznámy útočník, prípadne počas jazdy niekto poškodil alebo znečistil interiér vozidla,“ uviedol Jendrišák.
Ako ďalej informoval, kamery v trolejbuse monitorujú priestor určený pre cestujúcu verejnosť a plne pokrývajú všetky jeho časti. Výstup signálu je v obrazovej podobe prenášaný na dopravný dispečing. Navyše, vodič trolejbusu je spojený s dispečerom aj pomocou takzvaného "panic“ tlačidla.
Dispečer potom na základe dodatočných informácií rozhoduje o privolaní pomoci – zdravotníckych záchranárov alebo policajnej hliadky. Monitorovaním kamerami sa podľa Jendrišáka práva cestujúcich neporušujú, pretože oblasť sledovaná kamerami je na viacerých miestach riadne označená príslušným piktogramom s doplnkovým textom, ktorý o tom cestujúcich informuje.