PRIEVIDZA - Jedna z najodvážnejších a najväčších prác baní na povrchu. Aj tak sa dá nazvať projekt, na ktorom v týchto mesiacoch pracujú Hornonitrianske bane Prievidza.
Aby mohli otvoriť 11. ťažobný úsek, musia okrem iného preložiť korytá riek Nitry a Handlovky, ale aj železničnú trať medzi obcou Koš, Novákmi a železničnou vlečkou do VOP Nováky.
Práve posledná spomenutá časť prekládky sa dnes stala skutočnosťou. Po ceste zo Žiliny cez Trenčín až do Novák previezli dlhú konštrukciu železničného mosta. Ten vo Vojenskom opravárenskom podniku upravili a pomocou žeriava osadili na miesto. Prvé tony uhlia z novej ťažobnej kapacity by mali vyťažiť v septembri.
Z 11. ťažobného úseku Nováky sa bude pravdepodobne ťažiť až do roku 2023, informovala Topky.sk hovorkyňa HBP Adriana Siváková.
Práve posledná spomenutá časť prekládky sa dnes stala skutočnosťou. Po ceste zo Žiliny cez Trenčín až do Novák previezli dlhú konštrukciu železničného mosta. Ten vo Vojenskom opravárenskom podniku upravili a pomocou žeriava osadili na miesto. Prvé tony uhlia z novej ťažobnej kapacity by mali vyťažiť v septembri.
Z 11. ťažobného úseku Nováky sa bude pravdepodobne ťažiť až do roku 2023, informovala Topky.sk hovorkyňa HBP Adriana Siváková.