Milan Lasica
BRATISLAVA - Súkromná televízia Markíza prestane po siedmich rokoch vysielať humoristickú reláciu Sedem s.r.o., v ktorej hostia glosujú politické a spoločenské dianie na Slovensku i vo svete. Herec Milan Lasica, ktorý sa v programe objavoval ako jeden z humoristov, vidí za rozhodnutím tlak politikov. Televízia to odmietla, podľa hovorkyne Markízy Oľgy Dúbravskej je dôvodom zrušenia relácie nízky divácky záujem. Napísal to dnes denník Sme.
"Niekomu záležalo na tom, aby relácia už nešla. Pretože tam šli občas témy, kde sme si uťahovali z politiky a politikov," povedal Lasica. "Nemôžem nič dokázať, ale to som nemohol ani pred tridsiatimi rokmi, keď som mal zákaz," dodal. Situáciu dokonca prirovnal k zrušeniu relácie Milana Markoviča v Slovenskej televízii za vlády Vladimíra Mečiara v 90. rokoch. Markovičova humoristická relácia bola známa kritickými poznámkami na adresu Mečiarovej vlády.
Posledný diel Sedem s.r.o. by sa mal podľa Sme objaviť na obrazovkách v tomto roku, v novej vysielacej štruktúre sa s reláciou, ktorá sa vysielala raz týždenne, už nepočíta.
Televízia poprela úvahy, že by rozhodnutie ovplyvnili politici. "Za reláciou mi osobne bude veľmi ľúto," povedal šéf Markízy Václav Mika. Vedenie televízie tvrdilo, že nezaradenie relácie je dôsledkom jej sledovanosti, ktorá bola podľa hovorkyne dlhodobo pod priemerom stanice. "Markíza sa musí správať ako súkromná stanica podľa základných kritérií sledovanosti, a to najmä v tomto období," povedala Dúbravská.
Na poklese sledovanosti sa podľa Sme podpísal hlavne presun do neskoršieho vysielacieho času. Denník poznamenal, že relácia, ktorá sa zvyčajne vysielala okolo 22:00, sa počas tohto roka začala vysielať o 23:00, keď je pri obrazovkách menej divákov. V súčasnosti má podľa Sme sledovanosť okolo 4,3 percenta divákov nad 12 rokov. Podiel na trhu, ktorý vyjadruje podiel divákov sledujúcich konkrétny titul spomedzi ľudí reálne prítomných pri obrazovkách, dosahuje okolo 30 percent.
Posledný diel Sedem s.r.o. by sa mal podľa Sme objaviť na obrazovkách v tomto roku, v novej vysielacej štruktúre sa s reláciou, ktorá sa vysielala raz týždenne, už nepočíta.
Televízia poprela úvahy, že by rozhodnutie ovplyvnili politici. "Za reláciou mi osobne bude veľmi ľúto," povedal šéf Markízy Václav Mika. Vedenie televízie tvrdilo, že nezaradenie relácie je dôsledkom jej sledovanosti, ktorá bola podľa hovorkyne dlhodobo pod priemerom stanice. "Markíza sa musí správať ako súkromná stanica podľa základných kritérií sledovanosti, a to najmä v tomto období," povedala Dúbravská.
Na poklese sledovanosti sa podľa Sme podpísal hlavne presun do neskoršieho vysielacieho času. Denník poznamenal, že relácia, ktorá sa zvyčajne vysielala okolo 22:00, sa počas tohto roka začala vysielať o 23:00, keď je pri obrazovkách menej divákov. V súčasnosti má podľa Sme sledovanosť okolo 4,3 percenta divákov nad 12 rokov. Podiel na trhu, ktorý vyjadruje podiel divákov sledujúcich konkrétny titul spomedzi ľudí reálne prítomných pri obrazovkách, dosahuje okolo 30 percent.