BRATISLAVA - Proti akémukoľvek obťažovaniu v bratislavskej mestskej hromadnej doprave sa cestujúci môžu brániť. Týka sa to napríklad obťažovania zo strany bezdomovcov, rôznych asociálov či žobrákov.
"Cestujúci sa v takom prípade môžu obrátiť na šoféra, ak si to nevšimne sám. Obrátiť sa môžu aj na revízora alebo dispečera. Tí majú právo takého človeka vylúčiť z dopravy," povedal pre agentúru SITA hovorca Dopravného podniku Bratislava (DPB) Peter Kavecký. Dopravný podnik už niekoľkokrát pritom zdôraznil, že cestujúci má "právo na pohodlné cestovanie."
Podľa Kaveckého má šofér zároveň možnosť zavolať pohotovostnú hliadku, ktorá je na to určená a tá vyvedie dotyčnú osobu z vozidla. "Treba na to upozorniť, ale hneď, nie spätne," zdôraznil Kavecký.
Na otázku, či dopravný podnik neplánuje aj preventívne kontroly v MHD, odpovedal hovorca záporne. "V súčasnosti to nie je možné. Možno, keby sa nainštaloval kamerový systém, by sme to mohli riadiť centrálne," dodal Kavecký.
Podľa Kaveckého má šofér zároveň možnosť zavolať pohotovostnú hliadku, ktorá je na to určená a tá vyvedie dotyčnú osobu z vozidla. "Treba na to upozorniť, ale hneď, nie spätne," zdôraznil Kavecký.
Na otázku, či dopravný podnik neplánuje aj preventívne kontroly v MHD, odpovedal hovorca záporne. "V súčasnosti to nie je možné. Možno, keby sa nainštaloval kamerový systém, by sme to mohli riadiť centrálne," dodal Kavecký.