BRATISLAVA - Kroky na urýchlenie výstavby tzv. nultého okruhu Bratislavy, v rámci ktorého sa zlepší dopravná situácia v meste, chce v zastupiteľstve Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) iniciovať poslanecký Občiansky klub (OK).
Doprava je jedna zo zmien v rámci priorít, ktoré plánuje presadiť v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) a hlavnom meste. Otvorenie diskusie o zmenách priorít mesta bude klub iniciovať na rokovaní zastupiteľstva 25. septembra v oblasti investičných projektov. Člen OK, bratislavský mestský poslanec a regionálny poslanec Branislav Zahradník dnes informoval médiá, že nultý okruh, ktorý je podchytený v územnom pláne mesta, je kľúčovou investíciou v dopravnej infraštruktúre.
"Nultý okruh by mal uchrániť Bratislavu od problémov s tranzitnou dopravou, ktoré sme zažili v lete," povedal s tým, že bratislavská doprava kolabovala v súvislosti s rekonštrukciou časti Prístavného mosta. Prípravu nultého okruhu by mal podľa neho začať štát a BSK. "V prioritách mesta navrhujeme vyčleniť 300 miliónov Sk (9,958.175,66 eura) na nákup nízkopodlažných veľkokapacitných električiek, povedal Zahradník, ktorý je aj predsedom predstavenstva Dopravného podniku Bratislavy (DPB).
Takéto električky by mohli byť približne do roka a pol na tratiach. Uviedol, že na jeseň bude vyhlásený tender na obnovu autobusového parku DPB. V rámci ďalšej priority - starostlivosti o zeleň navrhuje klub vyčleniť 100 miliónov Sk (3,319.391,89 eura) na vytvorenie nových parkov a obnovu zelených plôch. Záverečnou témou tlačovej besedy bola novela zákona o hlavnom meste Bratislave.
Nezávislý poslanec Národnej rady SR Martin Kuruc povedal, že sa pokúsi získať v parlamente podporu minimálne 15 poslancov a potom u väčšiny poslancov podporu pre pozmeňovací návrh k novele zákona o hlavnom meste SR Bratislava. Podľa návrhu by malo mať mesto Bratislava taxatívne vyčlenených 0,25 percenta zo štátneho rozpočtu z predchádzajúceho roka na plnenie funkcií hlavného mesta. Zákon je písaný tak, že budú v ňom vyčlenené v štátnom rozpočte finančné prostriedky pre Bratislavu, ale neuvádza, koľko, ani v akej výške, vysvetlil.