Vladimír Bajan (Zdroj: TASR)
BRATISLAVA - Vladimír Bajan kritizuje Národnú diaľničnú spoločnosť za jej prístup k riešeniu komplikovanej dopravnej situácie v Bratislave.
Riešenie problému je podľa neho v kompetencii práve tejto inštitúcie a Slovenskej správy ciest. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja tak reagoval na vyhlásenie hovorcu NDS o tom, že kompetentní by mali začať riešiť dopravu v širšom hlavnom meste. Verí, že kompetentní problém začnú riešiť, zároveň však jeho dôveru podkopáva realita súčasnosti. "Do bratislavského regiónu totiž nebola preinvestovaná ani koruna na rekonštrukciu ciest I. triedy a nie je naplánovaný ani centimeter diaľnic, ktoré by mohli situácii v Bratislave výraznejšie pomôcť," uviedol Bajan.
Pripomienky, námietky a argumenty BSK k diaľničnému programu do roku 2013 z dielne Ministerstva dopravy a NDS neboli podľa neho vôbec akceptované. "Rovnako NDS odsúva realizáciu tzv. nultého obchvatu, ktorý by pomohol nielen hlavnému mestu, ale znamenal by výrazné zjednodušenie tranzitnej dopravy smerom na celé Slovensko," dodal. Nultý obchvat je podľa neho nevyhnutnosťou a systémovým riešením.
BSK sa angažuje v iniciatíve stredoeurópskych koridorov (CETC), v rámci ktorých by bolo možné zafinancovať aj obchvat Bratislavy. Pozornosť by tomuto problému podľa Bajana mal venovať aj štát. „V najbližších dňoch mám ambície osloviť primátora Bratislavy A. Ďurkovského, aby sme zosilnili spoločný tlak práve na týchto kompetentných, aby sa zhoršujúcou sa situáciou v Bratislave veľmi vážne zaoberali. V opačnom prípade nás takéto dopravné obmedzenia a kolapsy čakajú nielen jedenkrát ročne v čase opravy Prístavného mosta,“ dodal V. Bajan.
Pripomienky, námietky a argumenty BSK k diaľničnému programu do roku 2013 z dielne Ministerstva dopravy a NDS neboli podľa neho vôbec akceptované. "Rovnako NDS odsúva realizáciu tzv. nultého obchvatu, ktorý by pomohol nielen hlavnému mestu, ale znamenal by výrazné zjednodušenie tranzitnej dopravy smerom na celé Slovensko," dodal. Nultý obchvat je podľa neho nevyhnutnosťou a systémovým riešením.
BSK sa angažuje v iniciatíve stredoeurópskych koridorov (CETC), v rámci ktorých by bolo možné zafinancovať aj obchvat Bratislavy. Pozornosť by tomuto problému podľa Bajana mal venovať aj štát. „V najbližších dňoch mám ambície osloviť primátora Bratislavy A. Ďurkovského, aby sme zosilnili spoločný tlak práve na týchto kompetentných, aby sa zhoršujúcou sa situáciou v Bratislave veľmi vážne zaoberali. V opačnom prípade nás takéto dopravné obmedzenia a kolapsy čakajú nielen jedenkrát ročne v čase opravy Prístavného mosta,“ dodal V. Bajan.