BRATISLAVA - Štátny tajomník ministerstva životného prostredia Štefan Kuffa prekvapil verejnosť, keď sa priznal k dopravnej nehode. Toto priznanie sa však neobjavilo len tak a je za ním hlbší príbeh. Nie všetci totiž tušia, že Kuffa išiel na služobnom aute, ktoré za sebou ťahalo ešte tajomný vozík. Mnohých šokoval aj obsah, ktorý v ňom bol.
O bizarnej nehode totiž ešte pred poslaním Kuffovho priznania informovala TV Markíza. V reportáži sa stredobodom záujmu stalo Kuffovo auto. To bolo totiž podľa zmluvy s ministerstvo výsostne určené na prepravu za pracovnými povinnosťami. Kuffa pritom nepovedal čo v predmetnom vozíku viezol a kam to viezol. Následná dopravná nehoda bola len príčinou, ktorá samotného Kuffu prezradila a celý prípad sa tak medializoval.
archívne video
Kuffa tvrdí, že ho vytlačili
Nehoda má pritom už niekoľko dní, pretože sa stala ešte minulý piatok 24. januára na úseku diaľnice D1 pod Tatrami vo večerných hodinách. Televízia z tohto miesta nehody ešte stihla zaznamenať niekoľko záberov, ktoré dokumentujú, ako k nej približne prišlo. "Vytlačil ma kamión. Bola to taká tlaková vlna, pribrzdil som a ... v podstate som skončil v priebehu sekúnd vedľa krajnice, v priekope," povedal novinárom Kuffa.
Záhadný vozík s dreveným nákladom
Niektorých však ale ešte viac zaujímali okolnosti, za akých k nehode prišlo. Kuffa mal totiž mať k autu pripojený aj vozík s dreveným nákladom. "Mal som ho tam, hej...," priznal sa po otázkach Kuffa, ho ci pri otázke o dreve už bol odmeranejší. "To už teraz nebudem komentovať. Nebola to súkromná záležitosť. Nesmeroval som ani na ministerstvo. Neviem, kam smerujete týmito otázkami," zdráhal sa viac odpovedať Kuffa.
Zmluva hovorí jasne
Kuffa pritom má podľa znenia zmluvy s ministerstvom životného prostredia oprávnenie používať služobné vozidlo len na "pracovné cesty spojené s plnením služobných úloh". Kuffa napriek tomu aj podľa tlačovej správy envirorezortu s policajtmi po nehode spolupracoval. Spomínaná tlačová správa prišla do mediálneho priestoru až následne. V nej ministerstvo uviedlo, že sa Kuffa podrobil aj dychovej skúške s nulovým výsledkom.
Ministerstvo nešpecifikovalo, aký náklad Kuffa vo vozíku viezol, no samotná pravá ruka Tomáša Tarabu priznala, že inkasoval pokutu. "Už si nemyslím, že by som musel povedať, že koľko," odpovedal Kuffa na otázku, akú výšku sankcie musel po nehode uhradiť. "Boli pokrivené plechy nejaké," priblížil stav vozidla po nehode Štefan Kuffa.
Kuffa pritom služobné vozidlo nepoužíval dlho a pridelené ho mal len od stredy 18. decembra 2024. Polícia nakoniec celú vec vyhodnotila ako škodovú udalosť.