Nedeľa15. december 2024, meniny má Ivica, zajtra Albína

Zákazník sa potešil cene, ktorú uvidel v reklame: Na stránke známeho e-shopu ho čakal nepríjemný šok

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: Getty Images, tip čitateľa)

BRATISLAVA - Do redakcie Topiek sa ozval zákazník, ktorého rozhorčila nepresnosť v reklame známeho e-shopu Alza. Konkrétne ide o televíznu reklamu na kávovar, ktorý bol propagovaný za cenu 584 eur. Avšak, tento produkt našiel zákazník na stránke obchodu v skutočnosti ponúkaný za 629,90 eur, teda takmer o 46 eur drahšie.

"Reklama išla na TV JOJ 7.12.2024 o 18:10h. Žiaľ, reálne sa tento tovar predáva za inú cenu ako bolo v reklame. Podľa mojej komunikácie s Alzou nemajú tento tovar v ponuke a nikdy ho ani v tejto cene nepredávali. Týmto sa podľa mňa jedná o jasné klamstvo a zavádzanie zákazníka," napísal nám rozhorčený Branislav, ktorý pripojil aj fotografie ako dôkaz.

Zákazník sa potešil cene,
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

Reakcia Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI)

Na základe podnetu od nášho čitateľa sme sa obrátili na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), ktorá vykonáva dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa. Z odpovede SOI vyplýva, že reklama, ktorá bola predmetom sťažnosti, mohla odkazovať na dva rôzne typy kávovarov. "Na základe lustrácie online rozhrania obchodníka ALZA, sa kávovar De Longhi Dinamica Plus s kódom ALZADNI10 za cenu 584 Eur v ponuke na predaj nenachádzal a preto nebolo možné obchodnú praktiku obchodníka bez vykonania kontroly preveriť," uvádza SOI.

Vzhľadom na tento fakt SOI rozhodla, že podnet bude postúpený na Inšpektorát SOI v Bratislave, ktorý vykoná podrobnejšiu kontrolu. SOI však zároveň zdôraznila, že nemá právomoc rozhodovať o súkromnoprávnych nárokoch spotrebiteľa, ako je nárok na kúpu tovaru za pôvodnú cenu. Tieto nároky môže riešiť len príslušný súd, ktorý bude rozhodovať o vzniku škody alebo náhrade škody, pokiaľ bude existovať preukázaná príčinná súvislosť medzi konaním obchodníka a škodou.

Budova, v ktorej sídli Slovenská obchodná inšpekcia
Zobraziť galériu (3)
Budova, v ktorej sídli Slovenská obchodná inšpekcia  (Zdroj: TASR - Jaroslav Novák)

Ako postupovať v prípade podobných problémov?

Slovenská obchodná inšpekcia uvádza, že v prípade, ak zákazník považuje konanie obchodníka za nezákonné, môže podať žalobu na súd, ktorý rozhodne o jeho právach a nárokoch na náhradu škody. V prípade porušenia právnej povinnosti, vzniknutej škody a preukázania príčinnej súvislosti, môže spotrebiteľ požadovať náhradu škody.

SOI zároveň odporúča zákazníkom, aby si vždy uchovávali všetky doklady a komunikáciu s predajcom. V prípade potreby sa môžu obrátiť na príslušné orgány alebo právnika, ktorý im pomôže riešiť vzniknutý problém.

V tejto súvislosti sme o vyjadrenie požiadali aj e-shop Alza, pričom na ich reakciu čakáme. Reakciu do článku doplníme, keď ju obdržíme.

Viac o téme: AlzaSlovenská obchodná inšpekciaReklama
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu