BRATISLAVA – Kedysi veľký hráč na trhu sa dnes topí v problémoch. Skupina Mall Group, známa aj na Slovensku, sa ocitla v červených číslach. Objem predaných tovarov za posledné obdobie klesá a Poliaci sa snažia robiť všetko preto, aby spoločnosť zdvihli späť na nohy.
O zlej situácii Mall Group informuje Trend. Skupina zahŕňa viaceré e-shopy v piatich krajinách – na Slovensku, v Česku, Chorvátsku, Maďarsku a Slovinsku. Na Slovensku je známa ako online predajca Mall.sk.
Materská firma, poľské Allegro, sa v súčasnosti snaží celý Mall Group ozdraviť. Skupinu kúpili Poliaci iba pred štyrmi rokmi za 881 miliónov eur. Odvtedy však bola spoločnosť v čiernych číslach iba jedenkrát, v roku 2021, k čomu výrazne pomohol rozmach online nakupovania počas pandémie. Inak je však v červených číslach. Štatistiky o predaných tovaroch hovoria o výraznom poklese, medziročne to bolo o skoro 36 percent. Prepadol sa aj počet ich aktívnych zákazníkov, ktorí urobili aspoň jeden nákup za 12 mesiacov. Za jeden rok stratili takmer 12 percent aktívnych zákazníkov, čo je v prepočte asi 400-tisíc ľudí. Celkovo majú aktívnych 3,7 milióna zákazníkov.
archívne video
Poliaci sa snažia Mall Group ozdraviť. V Česku napríklad došlo aj k prepúšťaniu zamestnancov. Okrem toho už produkty s nízkou maržou, ktoré generovali stratu, nebudú mať takú výraznú marketingovú podporu.
Slovenskí zákazníci sa zatiaľ obávať nemusia. Na Slovensku sa značka skončiť nechystá. Na našom trhu pôsobia od roku 2005 ako MALL.SK a na jej stránke zákazníci nájdu takmer 700 e-shopov na jednom mieste. „Značka Mall bude na Slovensku fungovať aj naďalej. Je to známa a dôveryhodná značka pre slovenských zákazníkov,“ uviedol finančný riaditeľ Allegro Jonathan Eastick.