BRATISLAVA - František cestoval domov medzinárodným autobusom. Po príchode na miesto si však pri vystupovaní zabudol kufor v odkladacom priestore. Okamžite preto kontaktoval prepravcu. Kufor sa ešte v ten deň našiel s celým obsahom. Keď mu však prišiel domov, ostal v šoku! V kufri chýbala elektronika. Firma mu sľubovala náhradu. Dlho sa však neozývala.
František si na svoju medzinárodnú cestu vybral autobus od firmy Blaguss Slovakia, s.r.o.. Celá cesta bola bez komplikácií a všetko prebehlo tak, ako malo. Až kým neprišiel do cieľa. Žiaľ, svojou chybou si zabudol kufor v odkladacom priestore autobusu. František bol zúfalý a s kufrom sa pomaly rozlúčil. Pokúsil sa však skontaktovať firmu, ktorou cestoval.
Ich proptné vyriešenie situácie ich priamne prekvapilo. ”Kufor sa našiel hneď v ten deň. Posielali mi vlastne fotku, na základe ktorej sme ho identifikovali. Kufor bol s komplet elektronikou. Nič tam nechýbalo. Aj vlastne vďaka tým fotkám, čo mi oni poslali, bol uložený u nich,” poznamenal pre topky.sk František.
Po batožinu preto okamžite poslal veľmi blízku osobu, ktorá mu ju prevzal a bezpečne dopravil k nemu domov. Dúfal, že týmto sa celá vec vyriešila a všetko dopadlo so šťastným koncom. Opak bol však pravdou. Po otvorení kufru prišlo trpké vytriezvenie.
”Vrátil sa mi bez elektroniky. My sme im samozrejme volali hneď, že nastal tento problém. Dostali sme informáciu, že pán konateľ ide kontrolovať kamerové záznamy,” skonštatoval František. Firma sa však napokon odmlčala. ”Odvtedy prešlo 9 mesiacov. My sme každý mesiac spolu komunikovali s tým, že to chcú riešiť cez poistku, potom že to vykompenzujú aj keď to cez poistku neprejde. Potom so mnou firma prestala komunikovať,” dodal. Františka situácia veľmi mrzela, nakoľko sa nejednalo o jeho elektroniku. ”Tým, že nešlo ani o moju elektroniku, ale boli to firemné veci, spôsobilo mi to veľký problém aj u zamestnávateľa,” uzavrel pre topky.sk.
Firma mu škodu vynahradí
Po našom kontaktovaní sa mu po dlhšej dobe firma opäť ozvala a situáciu urýchlene vyriešila. Firma doteraz nemá informáciu, kde kufor vlastne zmizol. ”Daný klient cestoval pravidelnou medzinárodnou linkou a po vystúpení z autobusu zistil, že si batožinu zabudol v autobuse. Naši vodiči batožinu v autobuse našli a následne ju odovzdali na oddelenie strát a nálezov, kde bola aj vyhotovená fotografia, na ktorej bol dron vidieť. Cestujúci neskôr (po pár dňoch) po batožinu poslal inú osobu, ktorá batožinu prevzala a podpisom preberacieho protokolu potvrdila, pričom nevyznačila, žeby v batožine niečo chýbalo,” skonštatovala firma pre topky.sk.
Batožina nebol celý čas pod kamerovými záznammi. ”O pár dní sa však cestujúci ozval opäť s informáciou, že mu v batožine chýba dron a že osoba, ktorá batožinu preberala, obsah nekontrolovala. Kamerové záznamy nepreukázali, že by bolo s batožinou manipulované, avšak nie celý čas bola batožina pod kamerovým záznamom (napr. v čase, keď už jeho batožina čakala na dohodnuté vyzdvihnutie),” dodala spoločnosť.
Napriek tomu sa však rozhodli mu škodu vykompenzovať. ”Aj napriek všetkým hore uvedeným nejasnostiam, podpísanému preberaciemu protokolu, bola v tomto prípade klientovi schválená náhrada škody, keďže nebolo možné identifikovať, v akom momente, resp. kvôli ktorej osobe daná elektronika z batožiny zmizla,” uzaveral spoločnosť s tým, že práve kvôli tomuto prípadu sprísnili procesy nakladania s „lost and found“. Všetky batožinu sú tak pod neustálym dohľadom kamier, aby mohli 100% vylúčiť, žeby došlo ku krádeži práve v ich firme.