BRATISLAVA - Deti v školách potrebujú učiteľov, ktorí sa majú dobre. Následne môžu pozitívne ovplyvniť aj životy žiakov. Uviedla to psychologička Mária Jaššová, ktorá sa venuje téme psychologického bezpečia.
"Je potrebná podpora učiteľov i ich sebastarostlivosť, poznať dlhodobejšie stratégie rozvoja vlastného well-beingu a tiež rýchle stratégie na aktuálne sebaupokojenie v náročných chvíľach," zdôraznila s tým, že to následne vedia priniesť aj deťom.
archívne video
Medzinárodný prieskum podľa psychologičky ukazuje, že slovenská spoločnosť je veľmi motivovaná výkonom a úspechom. "Well-being nevyšiel ako dôležitá hodnota," upozornila. To sa podľa nej pravdepodobne odráža aj v slovenských školách. Ako poznamenala, následok nedostatočnej podpory posilňovania duševného zdravia u detí je viditeľný už dnes. "Narastá počet detí s úzkosťami a depresiami, učitelia hovoria o nízkej odolnosti detí a ich neochote popasovať sa s náročnejšími úlohami," uviedla.
Ľudia podľa psychologičky dokážu odolávať náročným časom, keď sa naučia prekonávať výzvy a budú posilňovať schopnosti v primerane zaťažujúcich úlohách. Dodala, že potrebné je však tiež mať možnosť návratu k pokoju, oddychu a k zdrojom. "Starostlivosť o well-being detí, ich rodičov, učiteľov i všetkých je práve takýmto zdrojom, vďaka ktorému potom vieme lepšie čeliť životu," uzavrela.