Róbert Fico
Bratislava - Premiér Robert Fico nie je spokojný s tempom prípravy stavby ciest za súkromné peniaze, ktoré majú do konca roka 2010 vyplniť chýbajúce úseky diaľničnej siete medzi Bratislavou a Košicami.
Fico to dnes povedal novinárom po stretnutí s ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym. Ministerstvo už vypísalo tendre na tri balíky súkromných diaľnic, celkovo by sa formou verejno-súkromného partnerstva malo v najbližších rokoch v krajine postaviť asi 150 kilometrov ciest.
"Nemohol som dnes vyjadriť spokojnosť (...). Uznesenia, ktoré sme si dali na urýchlenú výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií, nejdú tak, ako som možno očakával. Je to téma, kde maximálne budem tlačiť," vyhlásil Fico.
Plnenie vytýčených termínov v súťažiach na stavbu a prevádzku viacerých úsekov diaľnice D1 v Žilinskom a Prešovskom kraji a rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice skomplikovali odvolania záujemcov. V prvom prípade dokonca ministerstvo podalo žalobu na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý mu nariadil vrátiť do hry vylúčených uchádzačov. Neskôr ju však úrad stiahol. Ministerstvo už dostalo dve ponuky na prvé úseky diaľnic za súkromné peniaze.
"Nespokojný som aj ja. Ideme strašne rýchlo, nechceme to tak uponáhľať, aby sme zničili celý projekt," poznamenal Vážny. Ministerstvo dopravy pre urýchlenie prípravy a stavby diaľnic upravilo viaceré zákony, okrem iného zjednodušilo pravidlá vyvlastňovanie pozemkov pod cesty.
Fico zdôraznil, že do roku 2010 musí byť bezpodmienečne ukončená časť R1 z Nitry do Banskej Bystrice. "Na tom budeme trvať aj za cenu, že by sme mali robiť mimoriadne opatrenia," dodal. Plynulý prechod po R1 až do Banskej Bystrice by mal byť podľa Fica o dva roky alternatívou pre motoristov, ktorí sa chcú rýchlejšie presunúť zo západu krajiny na východ.
Ficov kabinet chce dostavať diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami do roku 2010 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi v okolí Žiliny. Vo svojom programe si stanovil postaviť 100 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest bez súkromného kapitálu. Podľa premiéra sa za polovicu volebného obdobia súčasnej vlády odovzdalo do užívania 65 kilometrov diaľnic.
"Nemohol som dnes vyjadriť spokojnosť (...). Uznesenia, ktoré sme si dali na urýchlenú výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií, nejdú tak, ako som možno očakával. Je to téma, kde maximálne budem tlačiť," vyhlásil Fico.
Plnenie vytýčených termínov v súťažiach na stavbu a prevádzku viacerých úsekov diaľnice D1 v Žilinskom a Prešovskom kraji a rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice skomplikovali odvolania záujemcov. V prvom prípade dokonca ministerstvo podalo žalobu na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý mu nariadil vrátiť do hry vylúčených uchádzačov. Neskôr ju však úrad stiahol. Ministerstvo už dostalo dve ponuky na prvé úseky diaľnic za súkromné peniaze.
"Nespokojný som aj ja. Ideme strašne rýchlo, nechceme to tak uponáhľať, aby sme zničili celý projekt," poznamenal Vážny. Ministerstvo dopravy pre urýchlenie prípravy a stavby diaľnic upravilo viaceré zákony, okrem iného zjednodušilo pravidlá vyvlastňovanie pozemkov pod cesty.
Fico zdôraznil, že do roku 2010 musí byť bezpodmienečne ukončená časť R1 z Nitry do Banskej Bystrice. "Na tom budeme trvať aj za cenu, že by sme mali robiť mimoriadne opatrenia," dodal. Plynulý prechod po R1 až do Banskej Bystrice by mal byť podľa Fica o dva roky alternatívou pre motoristov, ktorí sa chcú rýchlejšie presunúť zo západu krajiny na východ.
Ficov kabinet chce dostavať diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami do roku 2010 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi v okolí Žiliny. Vo svojom programe si stanovil postaviť 100 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest bez súkromného kapitálu. Podľa premiéra sa za polovicu volebného obdobia súčasnej vlády odovzdalo do užívania 65 kilometrov diaľnic.