BRATISLAVA - Záujem o zmenu zdravotnej poisťovne v tomto roku prejavilo vyše 170-tisíc ľudí. Vyplýva to z predbežných údajov Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) k prepoisťovacej kampani. Úrad avizoval, že presnejšie dáta poskytne koncom novembra. Do konca tohto mesiaca môžu ešte poistenci svoje prihlášky do novej poisťovne vziať späť.
"Najväčší záujem bol o zdravotnú poisťovňu Dôvera (odhad čistého nárastu okolo 40-tisíc poistencov). Najviac poistencov pravdepodobne stratí štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (okolo 50-tisíc poistencov), ktorá v súvislosti s úspornými opatreniami významne okresala náklady na kampaň," priblížil ÚDZS v stanovisku.
Archívne video: Rokovanie pokračuje rozpravou o ziskoch zdravotných poisťovní
Úrad tohtoročnú prepoisťovaciu kampaň vyhodnocuje. Zdravotné poisťovne sa podľa neho o priazeň poistencov mnohokrát uchádzali na hrane so zákonom. Skritizoval kampaň zdravotnej poisťovne Dôvera, ktorá hovorila o garancii bezplatnej dopravy z celého Slovenska do bratislavskej Nemocnice Bory. "Keďže ide o nakladanie s verejnými zdrojmi, spôsob využitia dopravnej zdravotnej služby intenzívne preverujú naše kontrolné tímy vo všetkých troch poisťovniach, ako aj u nositeľa zodpovednosti za túto oblasť, ktorým je rezort zdravotníctva," skonštatoval predseda Najvyššieho kontrolného úradu SR Ľubomír Andrassy.
Poistenci ešte do konca októbra môžu svoje prihlášky do novej poisťovne vziať späť. Späťvzatie možno podať osobne v zdravotnej poisťovni aj elektronickými prostriedkami. "K späťvzatiu prihlášky musí byť pripojená fotokópia identifikačného dokladu, ktorého číslo bolo uvedené na prihláške," poznamenal úrad. Späťvzatie možno podať aj iným spôsobom, napríklad poštou. ÚDZS upozornil, že rovnako k nemu musí byť k pripojená fotokópia identifikačného dokladu, ktorého číslo bolo uvedené na prihláške alebo späťvzatie prihlášky musí byť podpísané úradne osvedčeným podpisom.
Zdravotná poisťovňa Dôvera reagovala, že reklamná kampaň k benefitu doprava do Nemocnice Bory transparentne pomenúva fungovanie benefitu tak, aby záujemcovia mali všetky potrebné informácie. "Reklama vzbudila záujem, ozvalo sa nám množstvo poistencov, ktorí novú službu chceli využiť. Hoci pani predsedníčka ÚDZS verejne označila kampaň za kontroverznú, neuviedla, z akých dôvodov ju za takú považuje, čo potvrdzuje jej dvojitý meter pri štátnej poisťovni a súkromných zdravotných poisťovniach. Jednoducho prehliada fakty. Odvoláva sa na citát predsedu NKÚ o kontrole systému zabezpečenia ambulancií dopravnej zdravotnej služby v zdravotných poisťovniach. S touto informáciou však pracuje klamlivo," podotkol PR špecialista Dôvery Matej Štepianský.