BRATISLAVA: V Slovenskej agentúre životného prostredia bolo v sobotu už od rána rušno. V čase letných dovoleniek, keď väčšina ľudí trávi víkend pri vode, zamestnanci agentúry, ktorí vyhodnocujú žiadosti o finančný príspevok na obnovu domov, pracovali v plnom nasadení. Nechýbal ani nový generálny riaditeľ SAŽP Matej Kerestúr a jeho zástupkyňa Kristína Korčeková. Spolu so svojimi kolegami sa pustili do vyhodnocovania žiadostí a kontroly dokumentov. Generálny riaditeľ priznal, že naposledy mal pracovné soboty ešte ako študent.
„Už druhý týždeň pracujeme spoločne aj v sobotu, aby majitelia rodinných domov, ktorí požiadali o finančný príspevok na obnovu domu, dostali čo najskôr informáciu o stave ich žiadosti. Touto cestou by som sa chcel poďakovať zamestnancom za ich vysoké pracovné nasadenie. Potešilo ma, že sme sa zomkli do tímu, ktorý ťahá za jeden povraz.“
Prvé výsledky sa už dostavili - pri pilotnej výzve sa od 1. júla výrazne skrátil čas hodnotenia. „To čo sme stihli za týždeň, teraz vyhodnocujeme za jeden deň,“ dodal generálny riaditeľ Matej Kerestúr. Zároveň prebieha aj spracúvanie žiadostí z tretej výzvy, ktorých prišlo 8 613. Aktuálne je ich spracovaných 3110, čo tvorí takmer 40% predložených žiadostí.
„V rámci nich sme iba v 19-tich prípadoch museli žiadosť o finančný príspevok zamietnuť. Dôvodom bolo nedodržanie termínu predloženia žiadosti, v jednom prípade sme zistili, že žiadateľ chcel príspevok na chatu, dvaja na stavbu, a nie na rodinný dom,“ prezradil Matej Kerestúr, ktorý sa v sobotu zapojil do hodnotenia spolu s kolegami. Za osem hodín skontroloval šesť spisov, overil doklady, vytlačil oznámenie o splnení podmienok a vybavil poštu. „Odborní pracovníci v rámci tretej výzvy dokážu vyhodnotiť okolo desať žiadostí denne,“ pochválil svoj tím.
Do vyhodnocovania sa pustila aj nová zástupkyňa generálneho riaditeľa SAŽP Kristína Korčeková, ktorá program Obnov dom dôverne pozná. Ako projektová manažérka pôsobila v tíme plánu obnovy na Úrade vlády SR a venovala sa práve koordinácii implementácie opatrení obnovy budov. „Implementácia programu Obnov dom za týchto okolností je pre mňa veľká výzva, keďže to, čo som ako projektová manažérka NIKA mohla odporúčať či navrhovať, budem teraz priamo realizovať. Tím na SAŽP je kvalitný a motivovaný a verím, že spolu vytvoríme predpoklady pre ďalšie zrýchlenie a skvalitnenie procesov.“ Počas svojho prvého dňa v úrade sa zástupkyňa generálneho riaditeľa hlbšie ponorila do postupu vyhodnocovania žiadostí, čo považuje „k nezaplateniu pri hľadaní priestoru na zefektívnenie našej práce.“
Ďalším dôležitým cieľom SAŽP je zlepšiť komunikáciu smerom k žiadateľom. „Vyčlenili sme skupinu pracovníkov, ktorí sa venujú špecifickým otázkam súvisiacim s výzvami na doplnenie. Pre žiadateľov, ktorí nevedia, ako postupovať, keď zabudnú predložiť niektoré dokumenty alebo zadali nesprávne údaje, sme zriadili novú linku poradenstva pre výzvy na doplnenie s telefónnym číslom 0907 208 721,“ dodal Matej Kerestúr.
Advertoriál pripravený v spolupráci so Slovenskou agentúrou životného prostredia.