BRATISLAVA – Po odchode tohto velikána slovenského vzdelávania bude trúchliť nejeden študent. Obľúbený pedagóg z Univerzity Komenského navždy opustil svojich kolegov aj študentov. Profesor Pavel Horňák bol symbolom vzdelávania v oblasti reklamy. Svojim odchodom za sebou zanecháva dieru, ktorú sa už nikomu nepodarí zaplniť. Za milovaným pedagógom smútia kolegovia, študenti, no aj majstri marketingového remesla.
archívne video:
Profesor Pavel Horňák zomrel vo veku 70 rokov. Jeho životným dielom bola marketingová komunikácia, histórii, etika a vzdelávanie. „Dnes nás opustil náš zakladateľ, náš kovboj slovenskej reklamy, náš motor, náš milovaný prof. HORŇÁK. Pozdravujeme ho hore a vieme, že na nás bude dávať pozor z reklamného neba. Už teraz chýbate pán profesor,“ oznámila Katedra masmediálnej komunikácie Univerzity Kamenského (UK)
„Veľký pohoďák a srandista, ešte väčší odborník. Duša ‚susednej‘ katedry. Pedagóg, ktorý ma počas dvoch dekád učil na dvoch rôznych školách, než sme sa stali kolegami na FF UK. A hlavne, dobrý chlap. Bude chýbať. (...) Česť tvojej pamiatke, pán profesor, milý Pali!“ napísal Horňákov kolega Adam Solga.
Profesor Horňák za sebou zanechal nenahraditeľné životné dielo
Narodil sa v roku 1953 a zanechal za sebou nenahraditeľné životné dielo. Bol vysokoškolský pedagóg Ústavu marketingových komunikácií Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne. Bol aj spoluzakladateľom Českej spoločnosti pre propagáciu a PR (MOSPRA), Rady pre reklamu SR a dlhoročným čelnom jej arbitrážnej komisie. Mimo iného bol aj prezidentom Slovenskej spoločnosti pre propagáciu (SOSPRA) a je autorom prvého kódexu reklamnej etiky, publikoval však aj nespočetné množstvo inej odbornej literatúry.
Pavel Horňák rozhodne neleňošil a mimo toho, že sa stal otcom slovenského marketingu a reklamy, bol aj kapacitou, na ktorú sa odvolávali najrôznejšie organizácie. Ako autor hneď niekoľkých vedeckých štúdií a publikácií o reklame, ktorou sa zaoberal už viac než 35 rokov, pôsobil aj v projekte Hermes. Bol odborným garantom projektu Hermes Komunikátor roka už od prvého ročníka tohto projektu a ako jediný bol hodnotiteľom komunikácie inštitúcii so zákazníkov.