BRATISLAVA - V dnešnej dobe, kde je konkurencia medzi firmami nesmierne veľká, sa každá usiluje o to, aby sa jej reklamné kampane zviditeľnili a dostali od publika čo najväčšiu pozornosť. Avšak aj tie najväčšie a najvplyvnejšie firmy niekedy zlyhajú a ich reklamné kampane nevyjdú tak, ako by si predstavovali.
archívne video
1. Nová Cola od spoločnosti Coca-Cola
V roku 1985 sa spoločnosť Coca-Cola rozhodla zmeniť zloženie svojho vlajkového produktu, Coca-Coly, a uviedla na trh New Coke. Nová receptúra bola sladšia a jemnejšia, ale u spotrebiteľov nemala dobrý ohlas. Fanúšikovia pôvodnej koly boli pobúrení a spoločnosť čelila obrovskému odporu. Nakoniec znovu uviedla pôvodnú receptúru ako Coca-Cola Classic, ale škody už boli napáchané.
2. Amazon Fire Phone
V roku 2014 predstavil Amazon svoj prvý smartfón s názvom Fire Phone. Kampaň mala predstaviť nový revolučný smartfón s úžasnými funkciami, ale reklama sa stretla s ostrou kritikou, keďže telefón mal nízke vlastnosti a vyššiu cenu ako iné smartfóny na trhu. Išlo o obrovské zlyhanie a Fire Phone bol stiahnutý z trhu.
3. Ford Edsel
Tento automobil bol uvedený na trh v roku 1958 s masívnou marketingovou kampaňou, ktorá zahŕňala televízne reklamy, billboardy a reklamy v časopisoch. Auto sa však nepredávalo a stalo sa známym ako jeden z najväčších produktových prepadákov v histórii. Kampaň bola kritizovaná za prílišnú propagáciu a nedodanie sľubovaných funkcií.
4. Reklama Pepsi s Kendall Jenner
V roku 2017 spoločnosť Pepsi spustila marketingovú kampaň s Kendall Jenner, ktorá mala zdôrazniť jednotu a sociálnu spravodlivosť. Zobrazovala Jennerovú, ako prechádza davom protestujúcich ľudí a ponúka plechovku Pepsi policajtovi, čo viedlo k radostným výkrikom a potlesku. Reklama bola kritizovaná za banalizovanie závažných sociálnych problémov a za zneužívanie protestných hnutí na komerčný zisk. Kampaň bola stiahnutá v priebehu jedného dňa po jej zverejnení a spoločnosť Pepsi sa ospravedlnila.
5. McDonald's "Arch Deluxe"
V roku 1996 spoločnosť McDonald's spustila kampaň s názvom "Arch Deluxe", zameranú na dospelých, ktorí hľadali sofistikovanejší zážitok z rýchleho občerstvenia. Kampaň obsahovala hamburger pripravený so špeciálnou omáčkou a bola podporená obrovským marketingovým rozpočtom. U spotrebiteľov však nenašla odozvu a hamburger sa nakoniec prestal vyrábať.