Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

TOP 5 nevydarených kampaní najväčších globálnych firiem: Tá štvrtá bola poriadny trapas!

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA - V dnešnej dobe, kde je konkurencia medzi firmami nesmierne veľká, sa každá usiluje o to, aby sa jej reklamné kampane zviditeľnili a dostali od publika čo najväčšiu pozornosť. Avšak aj tie najväčšie a najvplyvnejšie firmy niekedy zlyhajú a ich reklamné kampane nevyjdú tak, ako by si predstavovali.

archívne video

Karel Hirman: Volvo bude produkovať autá určené pre 21. storočie (Zdroj: TASR/ František Iván)

1. Nová Cola od spoločnosti Coca-Cola

V roku 1985 sa spoločnosť Coca-Cola rozhodla zmeniť zloženie svojho vlajkového produktu, Coca-Coly, a uviedla na trh New Coke. Nová receptúra bola sladšia a jemnejšia, ale u spotrebiteľov nemala dobrý ohlas. Fanúšikovia pôvodnej koly boli pobúrení a spoločnosť čelila obrovskému odporu. Nakoniec znovu uviedla pôvodnú receptúru ako Coca-Cola Classic, ale škody už boli napáchané.

2. Amazon Fire Phone

V roku 2014 predstavil Amazon svoj prvý smartfón s názvom Fire Phone. Kampaň mala predstaviť nový revolučný smartfón s úžasnými funkciami, ale reklama sa stretla s ostrou kritikou, keďže telefón mal nízke vlastnosti a vyššiu cenu ako iné smartfóny na trhu. Išlo o obrovské zlyhanie a Fire Phone bol stiahnutý z trhu.

3. Ford Edsel

Tento automobil bol uvedený na trh v roku 1958 s masívnou marketingovou kampaňou, ktorá zahŕňala televízne reklamy, billboardy a reklamy v časopisoch. Auto sa však nepredávalo a stalo sa známym ako jeden z najväčších produktových prepadákov v histórii. Kampaň bola kritizovaná za prílišnú propagáciu a nedodanie sľubovaných funkcií.

4. Reklama Pepsi s Kendall Jenner

V roku 2017 spoločnosť Pepsi spustila marketingovú kampaň s Kendall Jenner, ktorá mala zdôrazniť jednotu a sociálnu spravodlivosť. Zobrazovala Jennerovú, ako prechádza davom protestujúcich ľudí a ponúka plechovku Pepsi policajtovi, čo viedlo k radostným výkrikom a potlesku. Reklama bola kritizovaná za banalizovanie závažných sociálnych problémov a za zneužívanie protestných hnutí na komerčný zisk. Kampaň bola stiahnutá v priebehu jedného dňa po jej zverejnení a spoločnosť Pepsi sa ospravedlnila.

5. McDonald's "Arch Deluxe"

V roku 1996 spoločnosť McDonald's spustila kampaň s názvom "Arch Deluxe", zameranú na dospelých, ktorí hľadali sofistikovanejší zážitok z rýchleho občerstvenia. Kampaň obsahovala hamburger pripravený so špeciálnou omáčkou a bola podporená obrovským marketingovým rozpočtom. U spotrebiteľov však nenašla odozvu a hamburger sa nakoniec prestal vyrábať.

Viac o téme: KampaňMcDonald'sCoca-ColaAmazon
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu