BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko dnes (05. 01.) prostredníctvom tlačovej správy informoval o zaradení nových vlakových súprav. Nové vlaky podľa správy potešia najmä Bratislavský kraj a východné Slovensko. Dodávajú, že z navýšenia kapacít budú výrazne profitovať aj cestujúci na trase z Bratislavy do Žiliny.
Prvých 8 vlakových súprav začne premávať po slovenských železniciach už v pondelok (09. 01.) a ďalších 5 vlakových súprav od 16. 01. 2023. Informovala o tom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). „Potreba ich pridania vyplynula z komunikácie so samosprávami a z vyhodnotenia reálnej prevádzky nového grafikonu,“ dodávajú železnice.
Podľa nového Grafikonu vlakovej dopravy (GVD) 2022/ 2023 budú zaradené takto:
Senec – Bratislava-Nové Mesto: +8 vlakov (09. 01.)
Margecany – Nálepkovo: + 2 vlaky (16. 01.)
Nálepkovo – Dobšinská Ľadová Jaskyňa: + 2 vlaky (16. 01.)
Lipany – Prešov: +1 vlak (16. 01.)
Generálny riaditeľ ZSSK, Roman Koreň sa k zavedeniu nových súprav na slovenských železniciach vyjadril takto: „Som rád, že ministerstvo dopravy po intenzívnej diskusii prijalo časť našich pripomienok k novému grafikonu, ktoré potvrdili prvé týždne praxe. Viem, že nájsť peniaze na ďalšie vlaky nebolo vôbec ľahké. Nový ranný vlak na trati Lipany – Prešov poteší stovky cestujúcich. A verím, že do istej miery budú spokojné aj regionálne samosprávy, ktoré dosiahli posilnenie vlakov v okolí Bratislavy a Hnileckej doliny. Ich obsadenosť budeme pozorne sledovať.“
Viac súprav pomôže pri zvýšení rekordného počtu „vlakokilometrov“
Pre rok 2023 Železnice Slovenska predpokladali najazdenie rekordného počtu tzv. „vlakokilometrov“. Začlenenie nových vlakových súprav do ich vozového parku však najazdený počet kilometrov ešte navýši. Generálny riaditeľ ZSSK dodáva, že: „Správne vyťažený vlak je najekologickejším spôsobom dopravy. Tento rok sa aj vďaka januárovému posilneniu priblížime k predkoronovým úrovniam prepravených cestujúcich. Samozrejme, väčší počet najazdených kilometrov a vypravených vlakov výrazne tlačí aj na technické možnosti nášho vozového parku a železničnej infraštruktúry vôbec. Dlhodobo s akcionárom preto vážne diskutujeme o veľkých investíciách aj v tomto smere.“