BRATISLAVA - Vozový park Dopravného podniku Bratislava (DPB) sa rozšíri o 13 nových kĺbových autobusov značky Karosa. Podnik si ich prenajal od Dopravného podniku Banská Bystrica (DPBB) za sedem miliónov korún na jeden rok. Nie je však vylúčené, že sa ich prenájom predĺži.
"Dopravný podnik Banská Bystrica sa ocitol v situácii, že má 13 kĺbových autobusov nevyužitých vo svojej vozovni. Pritom sú v dobrom technickom stave. Preto sme sa dohodli, že si ich prenajmeme na jeden rok s perspektívou na dlhšie obdobie," uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Vozidlá by z Banskej Bystrice do Bratislavy mali previezť v stredu, v premávke by sa mohli objaviť od pondelka.
"Chceme tým posilniť mestskú dopravu v segmente kĺbových vozidiel, kde je situácia vážna. Pre nedostatok vozidiel sme nútení nasadzovať krátke autobusy na linky, kde sú kĺbové autobusy nevyhnutné. To má drastický vplyv na komfort cestujúcich," konštatoval Zahradník. Ako ďalej uviedol, kľúčovú pozornosť venujú medzinárodnému tendru na 240 kĺbových autobusov. "Mala by to byť rozhodujúca liečba problémov autobusového vozového parku v Bratislave," doplnil Zahradník.
Predpokladané náklady sú 2,6 miliardy korún, súťažné podklady boli už schválené v predstavenstve podniku. Zahradník priznal, že takéto financovanie nie je v silách DPB, spolu s mestom bude preto rokovať so súkromným sektorom o spolufinancovaní.
Súčasťou modernizácie vozového parku dopravného podniku na tento rok sú aj ďalšie nákupy či prenájmy vozidiel. Podnik si plánuje prenajať 30 nízkopodlažných autobusov za 170 miliónov korún, v súčasnosti sa vyhodnocujú ponuky. Okrem toho plánuje nákup 50 nízkopodlažných veľkokapacitných kĺbových autobusov v predpokladanej cene 600 miliónov korún, podnik zatiaľ spracováva koncepčný návrh. V stredu by sa mali otvárať obálky v súťaži o modernizáciu a prestavbu 14 autobusov Karosa na pohon CNG. Predpokladané náklady by mali dosiahnuť 70 miliónov korún. Ďalšia súťaž je na 20 prímestských a 40 mestských autobusov za 300 miliónov korún.
Zahradník zároveň potvrdil, že stav vozového parku električiek a trolejbusov je lepší ako autobusov, nie je však optimálny. Vyhlásená je súťaž na modernizáciu ôsmich električiek typu K2 za 80 miliónov korún. V tomto roku by sa mohlo zrekonštruovať päť vozidiel, zvyšné v roku 2009. "Pôjde o komplexnú opravu. Dáme novú karosériu, novú elektroinštaláciu, bude nový interiér. Všetky opotrebované komponenty sa vymenia. Môžeme povedať, že na starú kostru dáme nový voz," konštatoval Zahradník. Dopravný podnik eviduje v súčasnosti 229 električiek. Modernizáciou zatiaľ prešlo 49 vozidiel, komplexnú obnovu by pritom potrebovalo ďalších 110.
"Chceme tým posilniť mestskú dopravu v segmente kĺbových vozidiel, kde je situácia vážna. Pre nedostatok vozidiel sme nútení nasadzovať krátke autobusy na linky, kde sú kĺbové autobusy nevyhnutné. To má drastický vplyv na komfort cestujúcich," konštatoval Zahradník. Ako ďalej uviedol, kľúčovú pozornosť venujú medzinárodnému tendru na 240 kĺbových autobusov. "Mala by to byť rozhodujúca liečba problémov autobusového vozového parku v Bratislave," doplnil Zahradník.
Predpokladané náklady sú 2,6 miliardy korún, súťažné podklady boli už schválené v predstavenstve podniku. Zahradník priznal, že takéto financovanie nie je v silách DPB, spolu s mestom bude preto rokovať so súkromným sektorom o spolufinancovaní.
Súčasťou modernizácie vozového parku dopravného podniku na tento rok sú aj ďalšie nákupy či prenájmy vozidiel. Podnik si plánuje prenajať 30 nízkopodlažných autobusov za 170 miliónov korún, v súčasnosti sa vyhodnocujú ponuky. Okrem toho plánuje nákup 50 nízkopodlažných veľkokapacitných kĺbových autobusov v predpokladanej cene 600 miliónov korún, podnik zatiaľ spracováva koncepčný návrh. V stredu by sa mali otvárať obálky v súťaži o modernizáciu a prestavbu 14 autobusov Karosa na pohon CNG. Predpokladané náklady by mali dosiahnuť 70 miliónov korún. Ďalšia súťaž je na 20 prímestských a 40 mestských autobusov za 300 miliónov korún.
Zahradník zároveň potvrdil, že stav vozového parku električiek a trolejbusov je lepší ako autobusov, nie je však optimálny. Vyhlásená je súťaž na modernizáciu ôsmich električiek typu K2 za 80 miliónov korún. V tomto roku by sa mohlo zrekonštruovať päť vozidiel, zvyšné v roku 2009. "Pôjde o komplexnú opravu. Dáme novú karosériu, novú elektroinštaláciu, bude nový interiér. Všetky opotrebované komponenty sa vymenia. Môžeme povedať, že na starú kostru dáme nový voz," konštatoval Zahradník. Dopravný podnik eviduje v súčasnosti 229 električiek. Modernizáciou zatiaľ prešlo 49 vozidiel, komplexnú obnovu by pritom potrebovalo ďalších 110.