BRATISLAVA/PRAHA - Dva roky obmedzeného cestovania z dôvodu pandémie ochorenia Covid-19 si vyberajú svoju daň. Krach spoločnosti oznámila ďalšia cestovná kancelária, ktorá pôsobi na Slovensku aj v Českej republike. Problémy však mala už aj v minulosti.
Cestovná kancelária Sunflower oznámila svojim klientom, že sú nútení oznámiť ukončenie činnosti cestovnej kancelárie a zároveň informovať o skutočnosti, že v súčasnej dobe pripravujú návrh na vyhlásenie úpadku spoločnosti.
Cestovná kancelária tvrdí, že k dôvodom jej krachu výraznou mierou prispela aj pandémia ochorenia Covid-19, počas ktorej ľudia necestovali alebo cestovali len málo. "K tejto skutočnosti významne prispeli straty počas 2-ročného obmedzenia a zákazov cestovania z dôvodu pandémie COVID-19 a ani predaj v tomto roku nepomohol zlepšiť celkovú finančnú situáciu. Ďakujeme všetkým, ktorí s nami cestovali, najmä tým, ktorí s nami cestovali opakovane niekoľko rokov. O ďalších krokoch v súvislosti s následným uplatňovaním škodovej udalosti Vás budeme informovať ihneď po obdržaní informácii o postupe z poisťovne na webových stránkach. Prosíme od tejto chvíle neuhrádzajte žiadne platby, ani doplatky za ešte nezrealizované zájazdy. Tak isto prosíme všetkých klientov, ktorí majú zaslané pokyny s odletom v najbližších dňoch, aby necestovali na letisko, nebudú odbavení. Všetky uhradené platby budú rovnako predmetom škodovej udalosti," napísali, čim určite klientov nepoteší.
Problémy mala aj v minulosti
Zdá sa však, že cestovná kancelária mala problémy už predtým, ako sa na Slovnesku vôbec objavili prvé prípady koronavírusu. Už začiatkom januára informovala RTVS o tom, že Sunflower sa dostala na egyptskú čiernu listinu, pretože si neplnila záväzky. Hotelom v Egypte nevyplácala peniaze za svojich klientov. Cestovná kancelária vtedy všetky obvinenia odmietala.
archívne video
Ozvali sa však ďalší ľudia, ktorí už vtedy so spomínanou cestovkou mali problémy a negatívne skúsenosti.