Šofér dopravného podniku tvrdí, že najhorší technický stav je pri autobusoch zn. Karosa na plynový pohon. (Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA – Spoločnosť, ktorá vykonáva pre dopravný podnik technickú kontrolu vozidiel, sídli v jeho areáli vo vozovni v Trnávke. Podľa šoféra, ktorý sa ozval Novému Času, pracovníci fi rmy preto uznajú za spôsobilý aj autobus v žalostnom technickom stave.
Vedenie bratislavskej MHD
to pokladá za výmysel, lebo
väčšina autobusov na prvýkrát kontrolou neprejde.
„Autobusy sú v otrasnom
technickom stave. Keďže
však existujú dobré vzťahy
medzi dopravným podnikom a fi rmou, ktorá kontroly vykonáva, prejde takmer
každé vozidlo,“ prezrádza
Peter, vodič autobusu, pracujúci vo vozovni v Krasňanoch. Podľa jeho slov o tom
svedčia kaluže oleja a nafty,
ktoré je možné vidieť na
mnohých konečných zastávkach. Veľa vozidiel pri
brzdení nepríjemne píska,
čo spôsobuje zlý stav motorovej brzdy. „Už som jazdil
aj s autobusom, ktorému
nefungovala brzda na jednom kolese. Vozidlo vytáčalo do strany a šoférovanie
na úzkych cestách tak bolo
veľmi nepríjemné,“ spomína Peter.
V minulosti prípad prešetrovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.
Podľa ich záveru však Stanica technickej kontroly (STK), sídliaca v priestoroch vozovne na Trnávke, plní zákonom stanovené podmienky. Vedenie bratislavskej MHD s tvrdením šoféra Petra nesúhlasí a dodáva, že stanica technickej kontroly je od dopravného podniku ekonomicky aj právne nezávislá. „Navyše 53 percent vozidiel neprejde kontrolou na prvýkrát. To svedčí o tom, že spoločnosť dôsledne dbá na odstraňovanie nedostatkov,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Do fi rmy, ktorá vykonáva technické kontroly autobusov, sa nám dovolať nepodarilo.
Podľa ich záveru však Stanica technickej kontroly (STK), sídliaca v priestoroch vozovne na Trnávke, plní zákonom stanovené podmienky. Vedenie bratislavskej MHD s tvrdením šoféra Petra nesúhlasí a dodáva, že stanica technickej kontroly je od dopravného podniku ekonomicky aj právne nezávislá. „Navyše 53 percent vozidiel neprejde kontrolou na prvýkrát. To svedčí o tom, že spoločnosť dôsledne dbá na odstraňovanie nedostatkov,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Do fi rmy, ktorá vykonáva technické kontroly autobusov, sa nám dovolať nepodarilo.