(Zdroj: Profimedia)
TRENČÍN - Stavebné povolenie na druhý cestný most v Trenčíne už nadobudlo právoplatnosť. Slovenská správa ciest (SSC) v súčasnosti pripravuje podklady na tender na zhotoviteľa.
"Predpokladané celkové náklady na stavbu sú 2,1 miliardy korún," uviedla pre agentúru SITA Iveta Fedorová zo SSC. Pôvodne sa malo začať stavať už teraz na jar, avšak práve stavebné povolenie zabrzdilo celý proces. "V apríli by sme chceli vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby, v auguste alebo v septembri, ak nenastanú problémy s verejným obstarávaním, by sa mohlo odovzdávať stavenisko," uviedla Fedorová.
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny pre miestnu televíziu nedávno uviedol, že reálny predpoklad začiatku výstavby je október 2008. Dokončenie mosta sa predpokladá na konci roka 2011, prípadne až v roku 2012. Riešenie dopravy je podľa vyjadrení mesta ich prioritou, cez jediný trenčiansky most prešlo podľa štatistiky, ktorú má SSC zverejnenú na svojej stránke, denne 24 400 áut, čo je napríklad ešte viac než na ceste k povestnej križovatke v Považskej Bystrici. Mesto chce nový most dokonca až tak, že samo financovalo projektovú dokumentáciu za takmer 50 miliónov korún, hoci investorom je štát.
Most bude stáť asi dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, v neposlednom rade povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. V súčasnosti je tam šesť obchodných domov, chystá sa tam aj výstavba rozsiahleho nákupného centra za tri miliardy korún. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny pre miestnu televíziu nedávno uviedol, že reálny predpoklad začiatku výstavby je október 2008. Dokončenie mosta sa predpokladá na konci roka 2011, prípadne až v roku 2012. Riešenie dopravy je podľa vyjadrení mesta ich prioritou, cez jediný trenčiansky most prešlo podľa štatistiky, ktorú má SSC zverejnenú na svojej stránke, denne 24 400 áut, čo je napríklad ešte viac než na ceste k povestnej križovatke v Považskej Bystrici. Mesto chce nový most dokonca až tak, že samo financovalo projektovú dokumentáciu za takmer 50 miliónov korún, hoci investorom je štát.
Most bude stáť asi dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, v neposlednom rade povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. V súčasnosti je tam šesť obchodných domov, chystá sa tam aj výstavba rozsiahleho nákupného centra za tri miliardy korún. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.