Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Licenčná rada má páky na boj proti hlasnej reklame

Hlasná televízna reklama by mala byť sankcionovaná.
Hlasná televízna reklama by mala byť sankcionovaná.

BRATISLAVA - Licenčná rada začala 18. marca posudzovať prvú z približne desiatky sťažností na príliš hlasnú reklamu. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ľuboš Kukliš, rada má od marca k dispozícií metodiku na meranie.

Vznikol podľa nej špeciálny softvér, ktorý sám vyhodnotí, či hlasitosť reklamy prekračuje normu.

Rada začala pokusné meranie hlasitosti reklamy u najväčších televíznych vysielateľov - Slovenskej televízie a súkromných televízií Markíza a JOJ koncom minulého roka. Zariadenie na meranie zvukovej intenzity vysielania reklamy - Dolby LM100 Broadcast Loudness Meter pritom mala v prevádzke už od 15. októbra 2007 na interné účely svojej kancelárie - na testovanie a dolaďovanie systému.

Meranie hlasitosti reklamy uložila licenčnej rade novela zákona o vysielaní a retransmisii z februára minulého roka. Dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania, v programoch i reklame, pritom podľa nej musia len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá. Slovenské rozhlasové stanice a televízie musia zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov. Za porušenie tohto pravidla im hrozí sankcia - upozornenie na porušenie zákona, a následne po právoplatnosti tejto sankcie, finančná pokuta vo výške od 100 tisíc korún až do piatich miliónov korún.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu