BRATISLAVA - V posledných dňoch polícia zaznamenala niekoľko prípadov tzv. voice phishingových telefonátov (vishing), ktoré boli zamerané na klientov viacerých bánk pôsobiacich na území Slovenskej republiky. Informovala o tom hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Bárdyová.
Ide o telefonáty, keď páchatelia kontaktujú občanov ako klientov niektorej z bánk a ponúkajú im viaceré bankové produkty, ako napríklad hypotekárny úver, bezúčelový úver, vedenie bežného účtu a podobne. "Cieľom takýchto telefonátov je získanie autentifikačných a verifikačných údajov osoby k službám či produktom banky tak, aby následne mohli byť zneužité k neoprávneným finančným transakciám," uviedla Bárdyová.
Podľa zistení polície k telefonátom prichádza z takzvaných spoof telefónnych čísiel. "Sú to také telefónne čísla, ktoré sa občanovi (obeti) zobrazujú na displeji telefónu ako telefónne čísla, ktoré banky využívajú ku kontaktu s klientmi. Reálne však ide o úplne iné telefónne čísla a iné vizuálne zobrazenie, ktorých cieľom je vzbudiť dojem, že ide v skutočnosti o komunikáciu s pracovníkom banky," vysvetlila hovorkyňa Prezídia Policajného zboru.
Polícia upozorňuje občanov, aby v prípade takýchto telefonátov neposkytovali žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám či produktom.