Pikantériou je, že na palube lode Darco bola (Zdroj: Nový Čas)
SPLIT - Po šiestich rokoch kotvenia v slanej morskej vode sú lode Vladimíra Fruniho (55) zničené. K zhabaným plavidlám bývalého šéfa nebankoviek BMG Invest a Horizont Slovakia vo vojenskom prístave v chorvátskom Splite sa exkluzívne dostal Nový Čas.
Pikantériou je, že na palube lode Darco bola
nedopitá fľaša slivovice. Milovník preháňania
sa po jadranskom pobreží luxusnými
plavidlami od súdu dostal 11,5 roka za mrežami.
A jeho majetok zhabal štát.
Veľká loď Draco, ktorá ako nová stála približne 500-tisíc dolárov (viac ako 11 miliónov korún), je vybavená satelitnou navigáciou, zariadením sledujúcim hĺbku mora a špičkovou hi-fi technikou. Keď Vladimír Fruni s touto 13,5 metra dlhou loďou vyplával na more, za hodinu minul naftu za 5-tisíc korún.
Jachta má dve kajuty so záchodom a sprchou. V salóniku sme videli aj veľký pozorovací hvezdársky ďalekohľad. "Majiteľ lode je určite známy milovník hvezdárstva," poznamenal chorvátsky policajt, ktorý bol so slovenskými predstaviteľmi pri prehliadke lode. Na jachte ostala aj nedopitá fľaša slovenskej slivovice, škatuľka od cigár a knihy. Menšia, 8 metrov dlhá jachta Beata za hodinu plavby spotrebuje naftu približne za 1 200 korún.
Vo vojenskom splitskom prístave boli predstavitelia pezinského Špeciálneho súdu, Interpolu, policajný pridelenec slovenského veľvyslanectva, súdny znalec a prednosta bratislavského obvodného úradu Otto Galis. "Preprava jednej lode na Slovensko by stála približne 25-tisíc eur, čo by bolo nerentabilné. Preto jachty prehliadne súdny znalec, vypracuje posudok a ponúkneme ich záujemcom zo Slovenska aj z Chorvátska. Jachty dostane ten, kto ponúkne viac," uviedol Galis. Po oficiálnom prevzatí obidve lode prevezú po mori do civilného prístavu.
Podľa niekoľkých odborníkov, ktorým sme v chorvátskom Splite ukázali obrázky Fruniho jácht, hodnota plavidiel klesla na niekoľko stotisíc korún. "Motory stáli, kormidlo a dno lodí je obrastené rozličnými morskými potvorami. Nie je vylúčené, že spojazdnenie a generálka lodí sa môže vyšplhať až na 75 percent hodnoty jácht," povedal námorník Goran Miklavič.
Veľká loď Draco, ktorá ako nová stála približne 500-tisíc dolárov (viac ako 11 miliónov korún), je vybavená satelitnou navigáciou, zariadením sledujúcim hĺbku mora a špičkovou hi-fi technikou. Keď Vladimír Fruni s touto 13,5 metra dlhou loďou vyplával na more, za hodinu minul naftu za 5-tisíc korún.
Jachta má dve kajuty so záchodom a sprchou. V salóniku sme videli aj veľký pozorovací hvezdársky ďalekohľad. "Majiteľ lode je určite známy milovník hvezdárstva," poznamenal chorvátsky policajt, ktorý bol so slovenskými predstaviteľmi pri prehliadke lode. Na jachte ostala aj nedopitá fľaša slovenskej slivovice, škatuľka od cigár a knihy. Menšia, 8 metrov dlhá jachta Beata za hodinu plavby spotrebuje naftu približne za 1 200 korún.
Vo vojenskom splitskom prístave boli predstavitelia pezinského Špeciálneho súdu, Interpolu, policajný pridelenec slovenského veľvyslanectva, súdny znalec a prednosta bratislavského obvodného úradu Otto Galis. "Preprava jednej lode na Slovensko by stála približne 25-tisíc eur, čo by bolo nerentabilné. Preto jachty prehliadne súdny znalec, vypracuje posudok a ponúkneme ich záujemcom zo Slovenska aj z Chorvátska. Jachty dostane ten, kto ponúkne viac," uviedol Galis. Po oficiálnom prevzatí obidve lode prevezú po mori do civilného prístavu.
Podľa niekoľkých odborníkov, ktorým sme v chorvátskom Splite ukázali obrázky Fruniho jácht, hodnota plavidiel klesla na niekoľko stotisíc korún. "Motory stáli, kormidlo a dno lodí je obrastené rozličnými morskými potvorami. Nie je vylúčené, že spojazdnenie a generálka lodí sa môže vyšplhať až na 75 percent hodnoty jácht," povedal námorník Goran Miklavič.