BRATISLAVA - Od 15. januára mala byť naplno spustená oficiálna bezplatná linka, kam môžu ľudia volať a klásť otázky o eure. Informuje o tom stránka www.euromena.sk, kde sú zverejnené dve čísla na horúcu infolinku. Zatiaľ však funguje iba jedno číslo pre jedného mobilného operátora. A aj na tom podávajú nepravdivé informácie.
Nový Čas urobil test. Zavolali sme na bezplatné číslo a chceli sme vedieť, či si aj po zavedení eura (1. 1. 2009) môžeme z bankomatu vybrať peniaze v slovenských korunách a dokedy.
"Myslím, že v prvých dňoch ešte hej. Do 16. januára môžete platiť korunami aj v obchodoch. Možno teda iba do toho 16. januára," odpovedal milý ženský hlas. Bohužiaľ, nepravdivo. "Bankomaty budú odo dňa 1. 1. 2009 vydávať výlučne euro," píše sa na oficiálnej stránke vlády.
Ingrid Šramkovej z centra infolinky sme sa spýtali, ako je možné, že zamestnanci neposkytujú presné informácie? "Nerozumiem, ako mohla takýmto spôsobom odpovedať. Pracuje u nás štyri roky. Určite z toho vyvodíme nejaké dôsledky. Nemalo sa to stať," ospravedlňovala sa Šramková. Prečo funguje iba jedno číslo infolinky zdôvodnila technickými problémami na strane operátora.
"Myslím, že v prvých dňoch ešte hej. Do 16. januára môžete platiť korunami aj v obchodoch. Možno teda iba do toho 16. januára," odpovedal milý ženský hlas. Bohužiaľ, nepravdivo. "Bankomaty budú odo dňa 1. 1. 2009 vydávať výlučne euro," píše sa na oficiálnej stránke vlády.
Ingrid Šramkovej z centra infolinky sme sa spýtali, ako je možné, že zamestnanci neposkytujú presné informácie? "Nerozumiem, ako mohla takýmto spôsobom odpovedať. Pracuje u nás štyri roky. Určite z toho vyvodíme nejaké dôsledky. Nemalo sa to stať," ospravedlňovala sa Šramková. Prečo funguje iba jedno číslo infolinky zdôvodnila technickými problémami na strane operátora.