BRATISLAVA - Meno Slovenskej pošty opäť zneužívajú podvodníci. Ľuďom rozposielajú falošné e-maily. Slovenská pošta sa už obrátila na políciu. Pamätajte si, že Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze.
Slovenská pošta vyzýva klientov k opatrnosti pred ďalšími falošnými e-mailami. Jej hovorkyňa Iveta Dorčáková uviedla, že odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty, od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky a cez webový odkaz ich rovno presmeruje na platobnú bránu, kde má adresát zadať svoje údaje z platobnej karty.
„Odosielateľom týchto mailov nie je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty,“ zdôraznila Dorčáková. Slovenská pošta sa už obrátila na orgány činné v trestnom konaní.
Na podvodné e-maily upozorňuje pošta aj na svojej webovej stránke www.posta.sk. Zverejnila aj ukážky, ako môžu takéto falošné maily vyzerať.
Faktory, podľa ktorých klienti pošty rozpoznajú, že ide o podvod
Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky, a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe. „V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze,“ poradila hovorkyňa pošty. „V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodala.