BRATISLAVA - Spoločnosť TIPOS podľa slov generálneho riaditeľa Mareka Kanku nesúhlasí s obvineniami zo strany opozičných a mimoparlamentných politikov, že národná lotériová spoločnosť uzatvorila zmluvu s Fun rádiom len preto, lebo majiteľom rádia je koaličný politik Boris Kollár.
Tvrdenia považujú za zavádzajúce, manipulatívne, vytrhnuté z kontextu a zneužité pre získavanie politických bodov. Kanka argumentuje, že do konca týždňa by mala mať národná lotériová spoločnosť podpísané zmluvy s ďalšími šiestimi rádiami na jeden kalendárny rok.
Fun radio je prvé rádio, s ktorým nové vedenie TIPOSu podpísalo zmluvu, hoci pre ich cieľovú skupinu (25 – 50 rokov) je druhým najsilnejším rádiom. Garantovaný rozpočet pre Fun radio je 100 tisíc eur bez DPH, ako základ pre cenotvorbu. „Maximálny objem nakupovaného reklamného priestoru počas zmluvného obdobia nemôže prekročiť 200 000 eur bez DPH (čo zodpovedá zverejnenej sume v Centrálnom registri zmlúv vo výške 240 000 eur s DPH),“ vysvetlili zástupcovia TIPOSu vo svojej reakcií.
„Spoluprácu s Fun rádiom začalo už prechádzajúce vedenie TIPOSu. Aktuálna zmluva pod novým vedením TIPOSu priniesla zníženie ceny o takmer 45 percent,“ argumentoval Kanka. Podľa jeho slov TIPOS aktuálne zazmluvňuje ďalších šesť najpočúvanejších rádií (Expres, Slovensko 1, Jemné melódie, Vlna, Anténa Rock a rádio Európa 2, s ktorým je už taktiež zmluva podpísaná).
Zmluvy s všetkými rádiami by mali byť podpísane do konca tohto týždňa v celkovom objeme 350 tisíc eur bez DPH. Generálny riaditeľ TIPOSU tvrdí, že výsledkom rokovaní a nových zmlúv sú výhodnejšie ceny o 20 až 50 percent v porovnaní s minulosťou. Okrem rádií, národná lotériová spoločnosť rokuje o nových zmluvách aj s televíziami.
Nové vedenie TIPOSu je presvedčené, že zvolilo najlepšiu marketingovú a komunikačnú stratégiu. Argumentuje prvou reklamnou kampaňou na prémiový žreb Vysoká hra, ktorá podľa nich priniesla najrýchlejšie vypredanie celého objemu žrebov už za tri mesiace, namiesto štandardných dvanástich mesiacov.