VIEDEŇ - Električkové spojenie medzi hlavnými mestami Rakúska a Slovenska by mohlo byť znovu skutočnosťou v roku 2013. Oznámilo to vedenie takzvanej Badenskej dráhy, ktorá je súčasťou viedenských dopravných podnikov (Wiener Linien).
Pripomienka, že pred vojnou medzi Viedňou a Bratislavou jazdila električka a že by túto tradíciu bolo dobré obnoviť, zaznela v ostatných rokoch z úst slovenských politikov prakticky pri každom strenutí s rakúskymi predstaviteľmi.
Naposledy ju rakúskemu kancelárovi Alfredovi Gusenbauerovi zopakoval slovenský premiér Robert Fico, keď obaja v novembri otvárali novú diaľnicu medzi oboma mestami.
Teraz sa zdá, že by myšlienka obnovenia "električky" mohla byť predsa realizovaná. Predbežný projekt vychádza z toho, že by pre novú trať mohla byť využitá jednak dráha z Viedne do Badenu, jednak linka rýchlodráhy S7 do Wolfsthalu. Nanovo vybudovať je potrebné iba sedemikilometrový úsek z Wolfsthalu do Petržalky, ktorý bol po vojne zlikvidovaný.
Prvé odhady hovoria o tom, že na obnovenie niekdajšej električkovej trate by bolo potrebných asi 70 miliónov eur (asi 2,35 miliardy SK). Najväčšiu časť týchto prostriedkov by "zhltol" most, ktorý by bolo nutné postaviť cez diaľnicu.
Autori projektu vychádzajú mimo iného z veľkého úspechu lodného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou, ktoré je pod názvom Twin City Liner napriek relatívne vysokej cene značne vyťažené a na budúci rok má byť rozšírené o ďalšie plavidlo. Konkurenciu rýchlovlakom železnice by električka podľa nich nemala predstavovať, pretože jej hlavným cieľom by bolo spojiť čo najviac malých miest na trase s hlavnými mestami.
Predpokladá sa, že jazda električkou medzi Viedňou a Bratislavou by trvala niečo cez hodinu a nový spoj by mal jazdiť každých 15 minút.
Teraz sa zdá, že by myšlienka obnovenia "električky" mohla byť predsa realizovaná. Predbežný projekt vychádza z toho, že by pre novú trať mohla byť využitá jednak dráha z Viedne do Badenu, jednak linka rýchlodráhy S7 do Wolfsthalu. Nanovo vybudovať je potrebné iba sedemikilometrový úsek z Wolfsthalu do Petržalky, ktorý bol po vojne zlikvidovaný.
Prvé odhady hovoria o tom, že na obnovenie niekdajšej električkovej trate by bolo potrebných asi 70 miliónov eur (asi 2,35 miliardy SK). Najväčšiu časť týchto prostriedkov by "zhltol" most, ktorý by bolo nutné postaviť cez diaľnicu.
Autori projektu vychádzajú mimo iného z veľkého úspechu lodného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou, ktoré je pod názvom Twin City Liner napriek relatívne vysokej cene značne vyťažené a na budúci rok má byť rozšírené o ďalšie plavidlo. Konkurenciu rýchlovlakom železnice by električka podľa nich nemala predstavovať, pretože jej hlavným cieľom by bolo spojiť čo najviac malých miest na trase s hlavnými mestami.
Predpokladá sa, že jazda električkou medzi Viedňou a Bratislavou by trvala niečo cez hodinu a nový spoj by mal jazdiť každých 15 minút.