BRATISLAVA - Voličov a priaznivcov si môžete získať rôznym spôsobom. Jedným z nich je aj propagačný materiál v určitom médiu. Zdá sa, že v čase pred voľbami nezaháľal ani súčasný minister zdravotncítva Marek Krajčí z OĽaNO. Ten sa rozhodol svoju pozornosť venovať predovšetkým kresťansky zmýšľajúcemu publiku. Vybral si jedno z tých najkonzervatívnejších.
Článok, ktorý bol mienený ako PR pre už súčasného ministra, nesie pomerne sladký a nežný názov: "Náš príbeh - Pokladík a Kvetinka". Článok vyšiel 15. februára 2020 v konzervatívnom médiu Slovo +. Bolo to teda krátko pred voľbami. Pod článkom je však malými písmenami uvedené, že ide o objednávku pre hnutie OĽaNO, ktoré neskôr voľby aj vyhralo.
Náboženské chválospevy
To, o čom bude článok hovoriť je jasné už v úvode. "Láska k nemu je zdrojom našej vzájomnej lásky a ochránila nás pred všetkými možnými nástrahami rozdelenia, neodpustenia, zlých reakcií, nedorozumení," píše sa prvých riadkoch.
Krajčí v článku popisuje, ako sa spoznal s manželkou. Text sa pritom nesie vo významnom, náboženskom štýle. "Kamilka ma prvýkrát uvidela na Koncerte modlitieb a chvál. Začal som ich organizovať spolu s kresťanmi z rôznych cirkví a spoločenstiev Bratislavy krátko po nežnej revolúcii," popisuje v článku súčasný šéf rezortu zdravotníctva.
V texte sa nachádza aj fotografia šťastnej rodiny Krajčiovcov. Minister v ďalších riadkoch popisoval, ako s manželkou zakladal rodinu, nahrával kresťanské piesne či iné činnosti. Ich vzťah v článku prezentuje ako plne fungujúci. "Môže to znieť neuveriteľne, ale my sme sa asi 3 roky nášho manželstva vôbec nehádali. No postupne Kamilka začala prejavovať svoju nevôľu a keďže bola zvyknutá fungovať sama, začala aj presadzovať svoje spôsoby riešenia, s ktorými som niekedy nebol uzrozumený," popisoval v článku Krajčí.
Snaha zapáčiť sa voličom z kresťanských radov
Z celého článku sála evidentný dojem, že mal zapôsobiť na voliča výsostne konzervatívneho a kresťanského charakteru. Pôsobí navyše ako jasné promo pre Krajčího. Už úvodná fotografia pôsobí dojmom sebavedomého kresťanského páru, ktorý vie, čo chce a akým štýlom to bude voličovi prezentovať. Otázne je, či bola táto voľba a spôsob kampane férový. Podobným, aj keď trochu iným spôsobom, sa totiž v článku pred voľbami prezentoval aj expremiér Peter Pellegrini, ktorý si však vybral menej konzervatívne médium - Slovenku. Za toto promo si taktiež vyslúžil istú dávku kritiky mediálnej obce.