BRATISLAVA - Finančná správa sa snaží zlepšiť informovať daňovníkov o plnení daňových povinností v čase pandémie. Zaktualizovala preto obsah svojho chatbotu, teda automatizovaného systému odpovedí na otázok daňovníkov s názvom Taxana. Podrobnejší informačný obsah, vrátane príkladov životných situácií, doplnila finančná správa aj na svoj portál.
"Cieľom je poskytnúť daňovníkom čo najviac informácií a usmernení," uviedla hovorkyňa finančnej správy Ivana Skokanová. Nové informácie majú podľa nej priniesť napríklad aj odpovede na otázky, ako čo robiť v prípade, že finančná situácia daňovníka sa zhoršila a nevie zaplatiť preddavky, kedy má zaplatiť daň, ak už daňové priznanie podal, prípadne čo v prípade, ak nestihne podať pre karanténu daňové priznanie k dani z pridanej hodnoty.
"Finančná správa pristúpila k tomuto rozšíreniu, lebo Taxana sa ukázala ako plnohodnotný komunikačný kanál. Pre klientov predstavuje jednoduchý spôsob ako získať informácie a nemusieť čakať na telefonické spojenie s call centrom či pracne ich vyhľadávať na internete," dodala hovorkyňa.
Viac informácií o koronavíruse nájdete aj na Facebooku
Finančná správa zároveň sprístupnila na svojom portáli samostatnú podstránku k téme koronavírus a jeho vplyv na plnenie si daňových povinností. Daňovníci sa na ňu dostanú jednoduchým preklikom z farebného bannera umiestneného priamo na titulnej stránke portálu. V tejto časti nájdu nielen informácie o tom, aké opatrenia finančná správa ešte chystá, ale zároveň nájdu odpovede na otázky na konkrétne životné situácie, ako si v týchto časoch vysporiadať svoje daňové povinnosti.