Štvrtok26. december 2024, meniny má Štefan, zajtra Filoména

Neviete sa dovolať blízkym? KORONAVÍRUS sa podpísal aj pod problémy so sieťou, nápor ako na Silvestra

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: thinkstockphotos.com)

BRATISLAVA - Koronavírus núti Slovákov tráviť čas doma. K množstvu súkromných hovorov sa pridali aj pracovné záležitosti, ktoré tisíce ľudí riešia na dennom poriadku. Možno ste problémy zaznamenali aj vy. Neporadilo sa vám ihneď dovolať svojmu blízkemu?

Prečítajte si aj: KORONAVÍRUS ONLINE Slovensko má 72 prípadov: U jednej rodiny dieťaťa zo škôlky potvrdili nákazu

Hovorcovia operátorov O2, Telekom a Orange priblížili, aká je aktuálna situácia a či sa vyskytli aj problémy.

O2: Prevádzka sa približuje napríklad k Silvestru

Hovorkyňa O2 Tereza Molnár uviedla, že vzhľadom na mimoriadnu situáciu na Slovensku vníma spoločnosť zvýšenú prevádzku vo svojich sieťach. Podpisuje sa pod ňu jednak zvýšená práca z domu, využívanie konferenčných hovorov a pracovná komunikácia, zrejme ale aj nárast súkromných hovorov. 

"Prevádzka v sieti sa takto približuje prevádzke počas najexponovanejších období v roku, akým je napríklad Silvester. Vzhľadom na to, neustále posilujeme kapacity siete," opísala Molnár. Nevylúčila ojedinelé krátkodobé sťaženie dovolateľnosti alebo stabilitu hovorov, ktoré však O2 priebežne rieši. "Prosíme v takých prípadoch o trpezlivosť," uzavrela.

Mnohí Slováci skončili v karanténe alebo preventívne trávia čas doma. Voľné chvíle si krátia aj telefonátmi s blízkymi.
Zobraziť galériu (3)
Mnohí Slováci skončili v karanténe alebo preventívne trávia čas doma. Voľné chvíle si krátia aj telefonátmi s blízkymi.  (Zdroj: Getty Images)

Telekom: Počet hovorov stúpa

Telekom výpadky vo svojej sieti momentálne neeviduje. "Registrujeme však vyššiu hlasovú prevádzku a už od minulého týždňa postupne stúpa počet hovorov oproti bežným dňom. Napríklad vo štvrtok a piatok už dosiahol nárast takmer o 100% oproti bežnému pracovnému dňu, čo sa dá pripísať väčšiemu počtu ľudí v home office režime," reagoval hovorca Michal Korec.

Dodal, že počas víkendu dosiahla prevádzka úroveň pracovných dní či dokonca vyššiu, čo možno pripísať skôr súkromným hovorom. "Dnešný deň zrejme prekoná aj minulý piatok a prekročí dvojnásobnú prevádzku oproti bežnému pracovnému dňu," uviedol ešte v pondelok.

"Pri dátach máme celkovo vyššiu prevádzku oproti normálu vďaka našej marcovej kampani na nekonečné dáta (1000 GB pre každého), ale vyšší objem prenášaných dát zvládame," doplnil Korec.

Tí, ktorí môžu, pracujú z domu. Denne sa nevyhnú desiatkam hovorov.
Zobraziť galériu (3)
Tí, ktorí môžu, pracujú z domu. Denne sa nevyhnú desiatkam hovorov.

Orange: Vyskytli sa aj komplikácie s dovolateľnosťou

Hovorkyňa spoločnosti Orange Slovensko Alexandra Piskunová uviedla, že v posledných dňoch zaznamenali výrazný nárast prevádzky vo viacerých oblastiach. "Hlasová prevádzka v našej sieti stúpla o 40 % a ďalej pozorujeme jej rastúci trend. Hoci naša sieť v súčasnosti tento nápor zvláda, žiadame zákazníkov o zodpovedné využívanie hlasových hovorov, aby operátori dokázali zabezpečiť dostatočnú kvalitu spojenia pre všetkých," napísala v stanovisku.

KORONAVÍRUS Dobré správy zo Slovenska a Česka: Viac pľúcnych ventilácií, rýchlejší test a vývoj lieku

Dátová prevádzka podľa Piskunovej stúpla o tretinu, v prípade SMS/MMS ide o stabilné objemy. Vzhľadom na spomínaný nápor na mobilnú sieť Orange-u môžu niektorí zákazníci v určitých prípadoch pozorovať komplikácie s okamžitou dovolateľnosťou do iných sietí. Na ďalšom posilnení prepojovacej kapacity spoločnosť pracuje.

"Cítime maximálnu zodpovednosť za to, aby naše služby práve v tejto komplikovanej situácii, keď sú ľudia ešte viac odkázaní na komunikáciu prostredníctvom digitálnych technológií, plnohodnotne fungovali," priznala Piskunová.

Viac o téme: Mobilní operátoriKoronavírus na Slovensku
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu