BRATISLAVA - Niektorým voličom a redakciám médii sa vo štvrtok v mailovej schránke objavil mail, ktorý ponúkal údajne najaktuálnejší prieskum politických strán. Keďže už od 14. februára plynie zákonné moratórium na prieskumy, nešlo tak o verejný prieskum, no jeho grafická podoba sa až nápadne podobala na dobre známe tlačové správy prieskumov etablovanej agentúry Focus.
Riaditeľom agentúry Focus je Martin Slosiarik a ten po preštudovaní tohto súboru poriadne zúril. "Je to podvod, kde sa zneužila naša tlačová správa," povedal v reakcii Slosiarik. Ten inkriminovaný, no cenzurovaný prieskum zverejnil aj na sociálnej sieti, aby varoval voličov a verejnosť krátko pred voľbami.
Slosiarikovi v tomto "prieskume" prekážalo viacero vecí. "Je tam veľa nezrovnalostí. Výsledná suma preferencii nedáva kompletných 100%, intervaly spoľahlivosti sú nepresne vypočítané, zber dát bol uvedený za dva dní, čo pri našich štandardných prieskumoch nie je možné," uviedol riaditeľ Focusu.
Začali okamžite konať a podávajú trestné oznámenie
Netrvalo dlho a agentúra voličov varovala už aj na sociálnej sieti. "Grafika je kópiou našich štandardných tlačových správ, aby dodala dôveryhodnosť nepravdivým číslam. Na neznámeho páchateľa podávame trestné oznámenie pre poškodzovanie dobrého mena našej agentúry," tvrdí agentúra.