BRATISLAVA - Slováci sa opäť vyfarbili. Na internete sa v týchto dňoch spustila interaktívna reklama spoločnosti Dedoles, ktorá sa venuje distibúcii oblečenia s originálnym dizajnom. Populárni sú hlavne vďaka predaju ponožiek, ktoré v tejto reklame zohrali jednu z hlavných úloh.
V reklame sú totiž zobrazení dvaja objímajúci sa ľudia. Ide o pár, ktorý tvorí žena beloška a muž černoch. Fotografia zachytáva spodné prádlo a ponožky, ktorých predajom sa firma živí. Vzápätí sa ale objavili kritické ohlasy z diskusie pod príspevkom. Kritika bola namierená voči černochovi, ktorý v reklame účinkuje.
Hrôza z plíživého multikulti
V komentároch sa začali objavovať užívatelia, ktorým prekáža multikultúrnosť v použitej reklame. "Už len kvôli tomu plíživému multikulti, čo je v reklame, by som si žiadne ponožky neobjednal," píše jeden z diskutujúcich. "A to sa mi doteraz vaše reklamy páčili a považoval som ich za kreatívne aspoň tak, ako tie ponožky. Ale po tomto fakt končím," píše sa v ďalšom komentári.
Iní zas kládli poplašné otázky. "Klasicky si zas zatvárate oči pred tým, čo je očividné, lebo je to pohodlnejšie? Nevidíte, čo sa deje okolo v Európe?" pýta sa v návale zlosti komentujúci.
Názory z 19. storočia
Na samý vrch diskusie sa ale vďaka lajkom dostali komentáre, ktoré vážne kritizovali rasizmom podfarbené reakcie. "Už sa fakt nečudujem, že sa v tejto krajine dostávajú k moci extrémisti. Volali z 19. storočia, vraj im máte prísť vrátiť názory," myslí si diskutérka v príspevku.
Iní si dokonca ani nevšimli, že v reklame účinkuje osoba tmavšej pleti a dozvedeli sa to až z komentárov rozhorčených užívateľov.
Svet je pestrý a to sú aj naše reklamy
K prípadu sa už vyjadrila aj samotná spoločnosť Dedoles. "Svet je pestrý, rovnako ako naše Dedoles výrobky. Preto v našich reklamách vystupujú rôzni ľudia, bez rozdielu národnosti či farby pleti," informovala v stanovisku Jana Hrubcová z PR oddelenia spoločnosti Dedoles.