BRATISLAVA - Obyvateľov bratislavskej mestskej časti Petržalka stále najviac trápi mestská hromadná doprava. Podľa mnohých totiž plánované prelinkovanie niektorých autobusov neprinesie taký výsledok, aký sa očakával.
V súvislosti s linkami číslo 83 a 84 na pondelkovom verejnom ročnom odpočte petržalského starostu hovorili dokonca o výsmechu ľudí, ktorí bývajú v Ovsišti. Podľa nich totiž kompetentní úplne nepochopili, o čo ich občania na tohtoročnej verejnej diskusii k hromadnej doprave žiadali. Ako príklad uviedli autobus číslo 83, ktorý by mal z Námestia hraničiarov ísť vľavo smerom do Ovsišťa a nie vpravo smerom k Technopolu.
Spokojní nie sú ani s autobusom číslo 84, ktorý opäť nebude jazdiť cez víkendy. Starosta Milan Ftáčnik ich ubezpečil, že tieto záležitosti spolu s ďalšími podnetmi, ako bolo vybudovanie chýbajúcich prístreškov na zastávkach či myšlienka odstavného parkoviska, bude opäť riešiť s pracovníkmi magistrátu aj na základe ďalších podnetov od občanov.
Občania sa zaujímali aj o to, či miestna samospráva uvažuje o vymedzení intaktných plôch. Ide o územie, na ktorých sa v žiadnom prípade nebude stavať, ponechaná na nich bude zeleň. Starosta potvrdil, že o takomto kroku vedenie mestskej časti uvažuje, hľadá sa len vhodné právne riešenie. "Prijatie všeobecne záväzného nariadenia tento problém nerieši, nemá totiž oporu v zákone. Zápas o tvár Petržalky je pred nami," povedal Ftáčnik.
V súvislosti s regulovaným investičným rozvojom zdôraznil, že mestská časť pripravuje aj územné plány zón. V súčasnosti sa pracuje na takomto dokumente, ktorý sa týka Námestia Jána Pavla II., na obstarávanie sa pripravuje územný plán zóny v okolí Petržalka City. Samospráva pritom uvažuje aj o ďalších lokalitách, tie sa však budú riešiť neskôr. Obstarávanie jedného územného plánu zóny totiž môže stáť od 500-tisíc do jedného milióna korún.
Niektorých občanov zaujímalo aj to, koľko peňazí plynie mestskej časti z reklamy. Podľa Ftáčnika nemá Petržalka z reklamy žiadne zisky, peniaze berie mesto. Mestská časť iba rozhoduje o tom, či schváli osadenie reklamného billboardu. Starosta pritom zdôraznil, že v tejto oblasti si musí mestská časť urobiť väčší poriadok. "Pripravujeme koncepciu umiestnenia reklamy. Možno sa inšpirujeme Novým Mestom, kde sa stará reklama vymieňa za novú. Nechceme, aby sme tu mali za sebou niekoľko reklamných stožiarov," podotkol.
Počas diskusie sa občania zaujímali aj o možný vznik Petržalskej televízie, o revitalizáciu školských dvorov a ich následné využívanie deťmi i dospelými v poobedňajších hodinách, o rozšírenie možností na športovanie, zvýšenie počtu parkovacích miest či zatepľovanie bytov.
Spokojní nie sú ani s autobusom číslo 84, ktorý opäť nebude jazdiť cez víkendy. Starosta Milan Ftáčnik ich ubezpečil, že tieto záležitosti spolu s ďalšími podnetmi, ako bolo vybudovanie chýbajúcich prístreškov na zastávkach či myšlienka odstavného parkoviska, bude opäť riešiť s pracovníkmi magistrátu aj na základe ďalších podnetov od občanov.
Občania sa zaujímali aj o to, či miestna samospráva uvažuje o vymedzení intaktných plôch. Ide o územie, na ktorých sa v žiadnom prípade nebude stavať, ponechaná na nich bude zeleň. Starosta potvrdil, že o takomto kroku vedenie mestskej časti uvažuje, hľadá sa len vhodné právne riešenie. "Prijatie všeobecne záväzného nariadenia tento problém nerieši, nemá totiž oporu v zákone. Zápas o tvár Petržalky je pred nami," povedal Ftáčnik.
V súvislosti s regulovaným investičným rozvojom zdôraznil, že mestská časť pripravuje aj územné plány zón. V súčasnosti sa pracuje na takomto dokumente, ktorý sa týka Námestia Jána Pavla II., na obstarávanie sa pripravuje územný plán zóny v okolí Petržalka City. Samospráva pritom uvažuje aj o ďalších lokalitách, tie sa však budú riešiť neskôr. Obstarávanie jedného územného plánu zóny totiž môže stáť od 500-tisíc do jedného milióna korún.
Niektorých občanov zaujímalo aj to, koľko peňazí plynie mestskej časti z reklamy. Podľa Ftáčnika nemá Petržalka z reklamy žiadne zisky, peniaze berie mesto. Mestská časť iba rozhoduje o tom, či schváli osadenie reklamného billboardu. Starosta pritom zdôraznil, že v tejto oblasti si musí mestská časť urobiť väčší poriadok. "Pripravujeme koncepciu umiestnenia reklamy. Možno sa inšpirujeme Novým Mestom, kde sa stará reklama vymieňa za novú. Nechceme, aby sme tu mali za sebou niekoľko reklamných stožiarov," podotkol.
Počas diskusie sa občania zaujímali aj o možný vznik Petržalskej televízie, o revitalizáciu školských dvorov a ich následné využívanie deťmi i dospelými v poobedňajších hodinách, o rozšírenie možností na športovanie, zvýšenie počtu parkovacích miest či zatepľovanie bytov.