BRATISLAVA - Po Bratislave budú jazdiť nové autobusy, prvých osem už do konca tohto týždňa. Ako informoval predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník, 18 nových vozidiel je značky SOR, mali by byť spoľahlivejšie ako niektoré iné značky.
Dnes na Námestí SNP odovzdali osem nových autobusov, ostatné by mali byť na cestách najneskôr v prvý decembrový týždeň. Na nákup autobusov poskytlo financie mesto Bratislava, celková suma je takmer 84 miliónov korún. Zahradník ubezpečil, že táto kúpa nebude mať vplyv na zvyšovanie cestovného na budúci rok.
Autobusy SOR vyrábajú v Českej republike. DPB kúpil typ MIDI, teda autobusy dlhé 9,5 metra, môžu ísť najviac 80-kilometrovou rýchlosťou. Autobusy prepravia 77 ľudí, miest na sedenie majú 27. Majú trojročnú záruku, no DPB je aj ich autorizovaným servisom, takže s nimi nebude problém ako so Solarismi, vysvetlil Zahradník a dodal, že predpokladaná životnosť týchto vozov je aspoň desať rokov.
S krátkymi autobusmi MIDI SOR sa počíta na linkách do okrajových častí Bratislavy, napríklad do Devína alebo Lamača, v nočnej doprave mimo dopravnej špičky a ako výpomoc v čase špičky. Ako informoval Zahradník, staršie typy týchto autobusov jazdia po bratislavských cestách od roku 2000, odvtedy s nimi nebol žiadny mimoriadny problém.
Tieto autobusy si vybrali aj preto, že SOR už vybrali vo verejnej súťaži, teda celý nákup bol oveľa rýchlejší. Aj keď prepočítali náklady na kilometer a spoľahlivosť, tak sú bezkonkurenčné, vysvetlil Zahradník. Toto umožní rozlúčiť sa s najstaršími autobusmi vo vozovom parku do konca tohto roka, dodal.
V Bratislave je veľmi zlá situácia s autobusmi, povedal Zahradník. Budúci rok plánujú kúpu veľkokapacitných kĺbových autobusov, tender by chceli vyhlásiť v prvom štvrťroku 2008 a autobusy by chceli mať na cestách na jeseň. Musia však nájsť stredne nízkopodlažné autobusy, pretože nízkopodlažné majú problém s kvalitou slovenských ciest, vysvetlil Zahradník a dodal, že by chceli kúpiť jeden alebo dva duobusy, pretože v Karlovej Vsi idú na plnú kapacitu.
Autobusy SOR vyrábajú v Českej republike. DPB kúpil typ MIDI, teda autobusy dlhé 9,5 metra, môžu ísť najviac 80-kilometrovou rýchlosťou. Autobusy prepravia 77 ľudí, miest na sedenie majú 27. Majú trojročnú záruku, no DPB je aj ich autorizovaným servisom, takže s nimi nebude problém ako so Solarismi, vysvetlil Zahradník a dodal, že predpokladaná životnosť týchto vozov je aspoň desať rokov.
S krátkymi autobusmi MIDI SOR sa počíta na linkách do okrajových častí Bratislavy, napríklad do Devína alebo Lamača, v nočnej doprave mimo dopravnej špičky a ako výpomoc v čase špičky. Ako informoval Zahradník, staršie typy týchto autobusov jazdia po bratislavských cestách od roku 2000, odvtedy s nimi nebol žiadny mimoriadny problém.
Tieto autobusy si vybrali aj preto, že SOR už vybrali vo verejnej súťaži, teda celý nákup bol oveľa rýchlejší. Aj keď prepočítali náklady na kilometer a spoľahlivosť, tak sú bezkonkurenčné, vysvetlil Zahradník. Toto umožní rozlúčiť sa s najstaršími autobusmi vo vozovom parku do konca tohto roka, dodal.
V Bratislave je veľmi zlá situácia s autobusmi, povedal Zahradník. Budúci rok plánujú kúpu veľkokapacitných kĺbových autobusov, tender by chceli vyhlásiť v prvom štvrťroku 2008 a autobusy by chceli mať na cestách na jeseň. Musia však nájsť stredne nízkopodlažné autobusy, pretože nízkopodlažné majú problém s kvalitou slovenských ciest, vysvetlil Zahradník a dodal, že by chceli kúpiť jeden alebo dva duobusy, pretože v Karlovej Vsi idú na plnú kapacitu.