BRATISLAVA - Sociálna poisťovňa v utorok zaznamenala technické problémy pri prihlasovaní sa do jej elektronických služieb prostredníctvom webovej stránky. Túto službu využívajú okrem iného zamestnávatelia na registráciu zamestnancov a zasielanie mesačných výkazov. Ako však povedal hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder, poisťovňa túto nedostupnosť zohľadní a uzná aj neskoršie plnenie povinností.
Nedostupnosť e-Služieb Sociálnej poisťovne spôsobuje podľa Višvádera najmä zamestnávateľom problémy pri plnení ich termínovaných zákonných povinností. Ide o posielanie mesačných výkazov alebo registračných listov, ako je prihlasovanie a odhlasovanie nových zamestnancov, prípadne zmena, do a z registra Sociálnej poisťovne a podobne. "Úhrada dlhu je aj napriek uvedenej poruche možná," skonštatoval Višváder.
Sociálna poisťovňa utorkovú nedostupnosť svojich e-Služieb pri posudzovaní plnenia uvedených povinností zamestnávateľov a fyzických osôb zohľadní, a to tak, že ich uzná za splnené aj vtedy, ak tak urobili neskôr, najneskôr však 3. mája 2019. V prípade, že technická nedostupnosť zapríčinila nesplnenie si povinností poistencov Sociálnej poisťovne voči iným inštitúciám, Sociálna poisťovňa im v rámci svojich pobočiek vydá potvrdenie o nefunkčnosti jej e-Služieb. Zároveň bude Sociálna poisťovňa informovať o tejto situácii aj dotknuté inštitúcie.