ŽILINA - Po dokončení nákupného strediska Aupark v centre Žiliny, s ktorého výstavbou nesúhlasí tamojšia radnica, hrozí mestu dopravný kolaps.
V blízkosti centra mesta môžu v roku 2009 vznikať niekoľko desiatok metrov dlhé kolóny a niektoré ulice môžu byť väčšinu dňa neprejazdné. Vyplýva to z odbornej štúdie, ktorú dnes novinárom predstavil Ján Čelko zo Žilinskej univerzity a zástupcovia radnice. Stanovisko firmy HB Reavis Group, ktorá výstavbu Auparku manažuje, ČTK zisťuje.
"Stavba najvýraznejšie ovplyvní dopravnú situáciu na ulici Vojtecha Spanyola, predovšetkým na križovatke tejto ulice s ulicou Veľká okružná. Hlavná príčina je nevhodné napojenie parkoviska Auparku, lebo sa napája z vedľajšej komunikácie, ktorá je už teraz nadmerne zaťažená," dodal Čelko.
Žilinský primátor Ivan Harman (SDKÚ-DS) zopakoval, že aj pre hroziaci dopravný kolaps by bolo najlepším riešením presunúť výstavbu Auparku zo Štúrovho námestia mimo centra Žiliny. Investor však túto možnosť v minulosti odmietol a výstavba Auparku už niekoľko týždňov pokračuje napriek predbežnému rozhodnutiu súdu o jej zastavení.
Stavebné práce, ktoré sú naplánované na dva roky, sa rozbehli začiatkom júla. Podľa mesta sa však pri predaji Štúrovho námestia, ku ktorému došlo za bývalého primátora a šéfa vládnej SNS Jána Slotu, porušil zákon. Zástupcovia radnice chcú preto dosiahnuť, aby súd rozhodol o neplatnosti zmluvy o predaji námestia. Výstavba by sa tak podľa predbežného opatrenia mala zastaviť až do skončenia súdneho sporu medzi mestom a investorom.
"Vyčerpali sme všetky právne prostriedky, ktoré máme k dispozícii. Teraz by mali konať príslušné orgány. Neostáva nám nič iné, len čakať," upozornil Harman.
Zástupcovia spoločnosti HB Reavis Group v minulosti opakovane tvrdili, že práce na projekte za dve miliardy korún prebiehajú v súlade s právoplatným stavebným povolením. Podľa nich predbežné opatrenie súdu bolo adresované spoločnosti Aupark Žilina, ktorá zabezpečovala stavebnú činnosť. Neskôr ju však prevzala spoločnosť Aupark Holding, ktorá tak údajne môže pokračovať v stavebných prácach.
"Stavba najvýraznejšie ovplyvní dopravnú situáciu na ulici Vojtecha Spanyola, predovšetkým na križovatke tejto ulice s ulicou Veľká okružná. Hlavná príčina je nevhodné napojenie parkoviska Auparku, lebo sa napája z vedľajšej komunikácie, ktorá je už teraz nadmerne zaťažená," dodal Čelko.
Žilinský primátor Ivan Harman (SDKÚ-DS) zopakoval, že aj pre hroziaci dopravný kolaps by bolo najlepším riešením presunúť výstavbu Auparku zo Štúrovho námestia mimo centra Žiliny. Investor však túto možnosť v minulosti odmietol a výstavba Auparku už niekoľko týždňov pokračuje napriek predbežnému rozhodnutiu súdu o jej zastavení.
Stavebné práce, ktoré sú naplánované na dva roky, sa rozbehli začiatkom júla. Podľa mesta sa však pri predaji Štúrovho námestia, ku ktorému došlo za bývalého primátora a šéfa vládnej SNS Jána Slotu, porušil zákon. Zástupcovia radnice chcú preto dosiahnuť, aby súd rozhodol o neplatnosti zmluvy o predaji námestia. Výstavba by sa tak podľa predbežného opatrenia mala zastaviť až do skončenia súdneho sporu medzi mestom a investorom.
"Vyčerpali sme všetky právne prostriedky, ktoré máme k dispozícii. Teraz by mali konať príslušné orgány. Neostáva nám nič iné, len čakať," upozornil Harman.
Zástupcovia spoločnosti HB Reavis Group v minulosti opakovane tvrdili, že práce na projekte za dve miliardy korún prebiehajú v súlade s právoplatným stavebným povolením. Podľa nich predbežné opatrenie súdu bolo adresované spoločnosti Aupark Žilina, ktorá zabezpečovala stavebnú činnosť. Neskôr ju však prevzala spoločnosť Aupark Holding, ktorá tak údajne môže pokračovať v stavebných prácach.