BRATISLAVA – Bola nedeľa 7. februára 1999, krátko po pol dvanástej v noci, keď štvorčlenná posádka nákladného lietadla Boeing 707-328C dostala z riadiacej veže povolenie rolovať po rolovacej dráhe foxtrot na prah dráhy 31. Netušila však, že stroj mal za posledné obdobie v záznamoch veľký počet technických problémov a porúch, čo neveštilo nič dobré.
Dnes je to presne 20 rokov, čo nákladné lietadlo Boeing 707-328C havarovalo na bratislavskom letisku M. R. Štefánika. Stoj aerolínií z africkej Ghany po vyložení nákladu rýb a doplnení paliva mal za cieľ letu africké mesto N'Djamena v Čade. Štart sa mal uskutočniť z dôvodu prevládajúceho smeru vetra smerom na Malé Karpaty.
Štvorčlenná posádka zložená z dvoch Belgičanov, Američana a Afričana netušila, že to bude posledný pokus o vzlet tohto Boeingu vyrobeného v roku 1967. Lietadlo malo totiž za posledné obdobie v záznamoch veľký počet technických problémov a porúch, čo neveštilo nič dobré.
Po povolení na vzlet sa takmer 100-tonové lietadlo začalo pomaly rozbiehať po dráhe číslo 31 dlhej 2 950 metrov. Po prejdení pár stoviek metrov a nabratí rýchlosti však prišlo k technickým problémom na motoroch číslo 2 a 3.
Posádka síce začala s intenzívnym brzdením, no napriek jej snahe sa stroj približoval k červeným svetlám určujúcim koniec dráhy vzletovej a pristávacej dráhy. Veľkou rýchlosťou lietadlo prešlo jej koniec a vybehlo z betónovej plochy, pričom poškodilo dve svetelné návestidlá. Postupne sa kolesami zabáralo do mokrej trávnatej pôdy. Zhruba 200 metrov za koncom dráhy ostal Boeing uviaznutý celým predným podvozkom až po trup.
Od tohto okamihu bola vzletová a pristávacia dráha 13-31 uzavretá. Práce na odstránení lietadla začínali hneď ráno. K lietadlu bola povolaná ťažká technika, ktorá ho po niekoľkých dňoch príprav vytiahla na betónovú dráhu. Vrak lietadla ostal na letisku ešte niekoľko rokov odstavený až do doby, pokiaľ sa celý trup nerozrezal a neodstránil.
Letisko krátko po nešťastí vo svojom stanovisku uviedlo, že počas štartu boli optimálne meteorologické podmienky na vzlet. V požadovanej norme boli aj technické parametre letiska, ktoré vykazovali optimálny stav. Našťastie, nikto z členov posádky pri incidente neutŕžil nijaké zranenia.