BRATISLAVA - Zdravotné poisťovne zatiaľ podľa zistení Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou v tomto roku pri získavaní klientov nepodvádzali.
Časť poistencov sa však pre zmenu rozhodla na základe nepravdivých tvrdení niektorých zástupcov poisťovní, povedal dnes novinárom Peter Kvasnica z úradu. Ľudia môžu požiadať o zmenu poisťovne s platnosťou od roku 2008 do konca septembra.
Úrad zaznamenal 97 sťažností na podvodné prepoistenie, no ani v jednom prípade sa podľa Kvasnicu nepotvrdilo. "Všetci sa prepoistili s plným vedomím," povedal. Neskôr si to však rozmysleli a chceli zmene zabrániť. Napriek tomu, že podľa zákona poisťovne nemuseli sťažnosti poistencov prijať, súhlasili s tým, aby ostali v pôvodnej poisťovni, dodal Kvasnica.
Viacerých ľudí podľa zistení úradu zástupcovia poisťovní presvedčili prostredníctvom zavádzajúcich informácií. Tvrdili napríklad, že európsky zdravotný preukaz, ktorý je potrebný pre liečbu v zahraničí, získajú len vo vybranej poisťovni. Na preukaz má pri tom nárok klient ktorejkoľvek poisťovne, povedal Kvasnica. Úrad preto bude dôslednejšie kontrolovať aj to, či sa sľuby poisťovní uplatnia v praxi, dodal jeho predseda Richard Demovič.
Vlani bolo podvodne prepoistených podľa Úradu pre dohľad viac ako 1200 ľudí, pričom celkovo zmenilo poisťovňu viac než 700.000 poistencov. Úrad považoval za podvodné prepoistenie napríklad, ak údajný žiadateľ o zmenu tlačivo vôbec nepodpísal, čiže celý proces sa udial bez jeho vedomia.
Povinnosti si však podľa Úradu pre dohľad nesplnilo ani takmer 100.000 poistencov, ktorí vôbec nevrátili starý preukaz poistenca pôvodnej poisťovni, hoci tak mali urobiť do 8. januára tohto roka. Úrad očakáva, že tento rok požiada o zmenu poisťovne menej ľudí, než minulý rok.
Úrad zaznamenal 97 sťažností na podvodné prepoistenie, no ani v jednom prípade sa podľa Kvasnicu nepotvrdilo. "Všetci sa prepoistili s plným vedomím," povedal. Neskôr si to však rozmysleli a chceli zmene zabrániť. Napriek tomu, že podľa zákona poisťovne nemuseli sťažnosti poistencov prijať, súhlasili s tým, aby ostali v pôvodnej poisťovni, dodal Kvasnica.
Viacerých ľudí podľa zistení úradu zástupcovia poisťovní presvedčili prostredníctvom zavádzajúcich informácií. Tvrdili napríklad, že európsky zdravotný preukaz, ktorý je potrebný pre liečbu v zahraničí, získajú len vo vybranej poisťovni. Na preukaz má pri tom nárok klient ktorejkoľvek poisťovne, povedal Kvasnica. Úrad preto bude dôslednejšie kontrolovať aj to, či sa sľuby poisťovní uplatnia v praxi, dodal jeho predseda Richard Demovič.
Vlani bolo podvodne prepoistených podľa Úradu pre dohľad viac ako 1200 ľudí, pričom celkovo zmenilo poisťovňu viac než 700.000 poistencov. Úrad považoval za podvodné prepoistenie napríklad, ak údajný žiadateľ o zmenu tlačivo vôbec nepodpísal, čiže celý proces sa udial bez jeho vedomia.
Povinnosti si však podľa Úradu pre dohľad nesplnilo ani takmer 100.000 poistencov, ktorí vôbec nevrátili starý preukaz poistenca pôvodnej poisťovni, hoci tak mali urobiť do 8. januára tohto roka. Úrad očakáva, že tento rok požiada o zmenu poisťovne menej ľudí, než minulý rok.