(Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Bratislavskí hasiči nie sú dostatočne vybavení technikou na hasenie požiarov v mrakodrapoch. A tých v hlavnom meste pribúda. Nový Čas zisťoval, či sa Bratislavčania môžu vo výškových budovách cítiť bezpečne.
„Hoci sú výškové budovy
zabezpečené proti
požiarom, zlá situácia je
vo výškovej technike
hasičov. Problém by nastal,
keby horelo v horných
podlažiach mrakodrapu,
medziposchodie
by sa prepadlo a výstup
po schodoch by sa
stal nemožný,“ varuje
bratislavský hasič. Hasičský
a záchranný zbor
v hlavnom meste
nemá
ani vlastný vrtuľník.
„Vypožičať si môžeme helikoptéru od ministerstva vnútra či súkromníkov,“ tvrdí však hovorkyňa hasičského prezídia Alena Bučeková. Podľa nej je nebezpečné najmä to, že ľudia ignorujú dôležitosť únikových ciest. Priestory často zamykajú, či blokujú nábytkom, čo by mohlo mať osudné následky. Náš zdroj sa sťažuje aj na nefunkčnosť áut a nedostatok rebríkov. „Vybavenie sa obnovuje veľmi pomaly. Aj vozový park je zastaraný. Raz sme museli použiť záložné vozidlo, ktoré bolo v takom úbohom stave, že sme k požiaru ani nevyštartovali,“ šokuje bratislavský hasič.
„Veľkým problémom sú peniaze. Na tento rok sme zo štátneho rozpočtu dostali 139 miliónov korún a pritom jeden automobilový rebrík stojí okolo 30 miliónov Sk. Neplánujeme preto nákup nového rebríka, výhodnejšie je rekonštruovať staršiu techniku,“ dodala Bučeková.
„Vypožičať si môžeme helikoptéru od ministerstva vnútra či súkromníkov,“ tvrdí však hovorkyňa hasičského prezídia Alena Bučeková. Podľa nej je nebezpečné najmä to, že ľudia ignorujú dôležitosť únikových ciest. Priestory často zamykajú, či blokujú nábytkom, čo by mohlo mať osudné následky. Náš zdroj sa sťažuje aj na nefunkčnosť áut a nedostatok rebríkov. „Vybavenie sa obnovuje veľmi pomaly. Aj vozový park je zastaraný. Raz sme museli použiť záložné vozidlo, ktoré bolo v takom úbohom stave, že sme k požiaru ani nevyštartovali,“ šokuje bratislavský hasič.
„Veľkým problémom sú peniaze. Na tento rok sme zo štátneho rozpočtu dostali 139 miliónov korún a pritom jeden automobilový rebrík stojí okolo 30 miliónov Sk. Neplánujeme preto nákup nového rebríka, výhodnejšie je rekonštruovať staršiu techniku,“ dodala Bučeková.